ייעוץ שיווקי – כי זו הדרך להצלחה

כאשר אנחנו עומדים לשווק מוצר חדש או כשאנחנו רוצים לפרוץ לשווקים נוספים בארץ או בחוץ לארץ, עלינו לשקול את היטב את צעדינו בטרם נקפוץ למים. על פי רוב מדובר בסכומים גדולים ואם נפעל בפזיזות אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם הפסדים כבדים. משום כך, קיימת ההמלצה לפנות אל אנשי מקצוע אשר מציעים את הייעוץ השיווקי ורק כך נוכל להיות בטוחים כי אנחנו צועדים במסלול נכון ובטוח.

כל איש עסקים או סוחר מחפשים בדרך כלל הזדמנויות חדשות, אפשרות לשווק מוצרים חדשים, להגיע לשווקים חדשים בארץ או אף מחוצה לה, כאשר בדרך כלל מדובר בהשקעות בהיקפים לא קטנים. השקעה שלא תהיה מוצלחת עלולה להוריד לטמיון סכומי עתק והשקעה כספית גבוהה. כאשר נפנה לפני הכול אל אנשי מקצוע אשר מכירים את השוק הספציפי אליה אנחנו פונים כמו גם את האמצעים לבדוק האם יהיה ביקוש למוצר שלנו ונבדוק איתם יחד את כל הפרטים הרלוונטיים, נדע טוב יותר האם התכנית העסקית שלנו תוכל להוביל להצלחה או שמא עדיף להקפיא אותה לגמרי.

פונים אל מומחים לנושא של אסטרטגיית שיווק

כולנו יודעים כי לא כל מוצר שמצליח להימכר באזור X בהכרח יצליח להימכר באזור   .Yקשה ולעיתים בלתי אפשרי לשער איך יתקבלו המוצרים שלנו בשוק. בדיוק בשביל זה אנחנו צריכים לפנות אל מומחים המתמצאים בנושא השיווק. ישנם מספר דרכים להכנת תכנית עסקית ובדיקת השוק מבחינת רווחיות התכנית. במאמר שלפניכם נסקור בנייה ויישום תוכנית שיווק באמצעות מודל SWOT שזהו מודל מוצלח במיוחד המספק את כל המידע הנדרש לצורך גיבוש אסטרטגיה עסקית כמו גם תכנון עסקי מפורט.

מה זה ניתוח SWOT?

מודל SWOT אלו הם ראשי תיבות של המילים – Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats

מדובר למעשה במודל נפוץ ומוכר אשר בו משתמשים לצורך חקר הסביבה הארגונית ושקלול הגורמים שמקיפים אותו. מודל SWOT זהו אחד מהשלבים הבסיסיים בעת כתיבת התכנית העסקית והוא מעניק מידע מקיף ומלא לצורך התכנון העסקי וגיבוש האסטרטגיה העסקית.

חוזקות Strengths : בדיקת המשאבים והיכולות שעומדים לרשות החברה, המספקים לה יתרון מול המתחרים. זיהוי החוזקות מאפשרים לחברה לבסס עליהם את היתרון התחרותי שלה כמו גם לחזק ולהעצים את אותן התכונות החזקות.

חולשות Weaknesses : זיהוי החולשות של העסק מול המתחרים. המודעות להיעדר היכולות או המשאבים מאפשרים להוביל לצמצום של אותן יכולות בעיתיות ולמציאת מענה עבורם.

הזדמנויות  Opportunities: ניסיון למצוא הזדמנויות אשר אותם ניתן יהיה לנצל לטובת הפקת רווחים תוך יצירת יתרון תחרותי, איתור אפיקים חדשים וכדומה.

איומים Threats : זיהוי מצבים בסביבה החיצונית אשר עלולים להזיק ליכולות של הארגון. זיהוי האיומים יאפשרו את ההכנה המוקדמת להתמודדות מולם והכנה של תכניות גיבוי מתאימות.

לאחר כל השלבים הללו נהייה חכמים הרבה יותר והמהלכים שנבחר יובילו אותנו להצלחה.

הוסף תגובה