איך ממלאים טופס fbar

מה זה טופס fbar מי צריך למלא אותו וכיצד ממלאים אותו? טופס fbar הוא טופס שהנפיקו רשויות המס האמריקאיות שמורה לכל אזרח אמריקאי למלא אותו, כאשר ברשותו חשבונות זרים, הטופס מטרתו להצהיר על הון, על חשבונות בנק קיימים, בין אם מדובר בחשבונות שבגינם הכנסה לבין אם מדובר בקופות גמל, חסכונות ועוד.

טופס fbar ממלאים גם אזרחים וגם ישויות אמריקאיות מכל העולם על מנת שרשות המס האמריקאית תוכל לאכוף את היטל המס גם על אזרחים שגרים במחוץ לארצות הברית. הדיווח הינו על סכומים שעולים יחדיו על עשרת אלפים דולר, כאשר כלל החשבונות מגיעים לסכום זה ומעלה.

מי שלא ימלא את הטופס המבהיר על ההכנסות והחשבונות שלו, עלול להסתבך עם הממשל האמריקאי ולהיענש בקנסות כבדים, הוא יכול לעמוד למשפט ואפילו להסתכן בשלילת האזרחות האמריקאית שלו.

אז כיצד ממלאים טופס fbar ?

על מנת למלא את הטופס, חשוב להצהיר בו על חשבונות זרים, חשבונות ברוקר, קופות גמל, ביטוח מנהלים, קרן השתלמות, פנסיות, ביטוחי חיים, חשבונות זרים ועוד. את הטופס ניתן לקבל דרך רואה החשבון או דרך רשויות המס האמריקאיות. מילוי הטופס מאפשר לרשות המס האמריקאית לגבות מיסים מהאזרחים שלה, כאשר ישנה על האזרחים חובת דיווח מלאה.

אז כיצד יודעים האם צריך לדווח?

כדי להבין אם כלל החשבונות שלכם עוברים את עשרת האלפים הדולרים, חשוב להדפיס תדפיסי עו"ש של השנה החולפת, להכין דוח של כלל קופות הגמל, הביטוחים, קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות. ולרכז תדפיסי מכל חשבונות הבנק בארץ ובעולם, ודוח על מניות ואגרות חוב.

לאחר מכן מסכמים את הסכום בשקלים וממירים אותו לפי שער הדולר. אם הסכומים עוברים את עשרת הדולר, חובה עליכם לדווח.

אם אתם מתקשים במילוי הדוח והמצאת המסמכים, חשוב לפנות לחברה המתמחה בתחום או לרואה החשבון שייסעו לכם בכך.

כיום חברות המתמחות בתחום יכולות לסייע לכם גם אם לא ידעתם על הצורך בהגשת הטופס ועליכם להסביר זאת לרשויות המס האמריקאיות ובכך להינצל מקנס גדול, וגם בהנפקת הטופס ומילוי הטופס.

 

הוסף תגובה