מהם המניעים להפיכה לאם פונדקאית?

תהליך הפונדקאות הינו תהליך מורכב, מלבד הקושי הכלכלי במימון התהליך קיימים קשיים פיזיים ונפשיים שיכולים לצוף במהלך ההיריון. זוגות המעוניינים להביא ילד לעולם אולם לא יכולים לעשות זאת, צריכים לעמוד בקריטריונים של החוק לפונדקאות.

לאחר שעמדו בקריטריונים על מנת לקחת חלק בהליך פונדקאות ואיתרו אם פונדקאית, הם מתחילים את התהליך ביחד עמה. עצם גיוסה של אם פונדקאית אינו מובן מאליו. המחיר שאם פונדקאית עלולה לשלם גדול, כיוון שעלולים לעלות סיכונים וסיבוכים לאם ולעובר בזמן ההיריון ולכן מעניין להבין את המניעים להפיכה לאם פונדקאית. קיימים מניעים שונים מצד נשים להפוך לאם פונדקאית, אך לרוב ההחלטה תהייה מורכבת ממספר שיקולים.

המחיר שמקבלת אם פונדקאית

עניין המחיר מהווה את אחד השיקולים הפופולריים והמרכזיים בבחירה להפוך לאם פונדקאית. נשים רבות חושבות בראש ובראשונה על הילד או הילדים שלהם. האפשרות להעניק להם ולמשפחה שלהם אוויר לנשימה לתקופה מסוימת ממריצה אותן לשקול תהליך זה. סכום הכסף מהווה קפיצת מדרגה באיכות החיים שלהן. פעמים רבות, המחיר שאותו תקבל אם פונדקאית יכול להוות גורם מכריע.

מצווה בבניית משפחה

כמעט כל אחד ואחת מאתנו חולמים על ילד או ילדה, לפחות אחד. העובדה שלא תמיד יתאפשר לכולנו להביא בקלות ילד, נוגעת בעצם באופן אישי בכל אחד ואחת מאתנו. האפשרות לעזור לזוג חשוך ילדים להביא ילד משלהם לעולם, הינה מצווה ענקית ששכרה גדול ממה שמקבלים עליה בפועל. כל אם פונדקאית הינה מלאך בעיני ההורים שנשלח לעזור להם לקיים את משאלתם ולהקים משפחה. הבחירה להפוך לאם פונדקאית ולראות בזה שליחות, אינה מובנית מאליה.

לעבוד מהבית

אחד השיקולים הרציונליים ביותר בעניין, הוא האפשרות ליהנות משני העולמות. האפשרות לעבוד מהבית, לפרנס את המשפחה ובו בזמן לגדל את הילדים ולבלות אתם יותר זמן, קורצת לאימהות רבות. במידה ולאם תמיד היו תכנונים לעשות דברים ולא היה לה זמן לכך כיוון שהייתה צריכה לעבוד ולהביא כסף הביתה, יהיה לה יותר זמן להקדיש לכך ברגע שתהיה בתוך התהליך.

סיפוק מהיריון

נשים רבות חוות סיפוק וכוח נשי מחוויית ההיריון, התחושות שהן חוות בהיריון מתעלות על כל תחושה שהן מרגישות ביום יום. יש נשים שמוצאות את עצמן ומגלות את הכוח הטמון בהן, בזכות ההיריון. ההרגשה החזקה של נתינת חיים למישהו אחר היא הרגשה שאי אפשר לתאר במילים וזה מה שיכול להניע נשים רבות להירתם לתהליך.

הוסף תגובה