ניתוח הגדלת חזה – תהליך ההחלמה

החלמה מניתוחים פלסטיים היא תהליך פרטני שכל אחת מחלימה מהם בצורה אחרת, ולכן למרות כל ההנחיות וההסברים על תהליך ההחלמה הוא עדיין יהיה לפי הקצב שלך. כמו כן, לכל ניתוח יש את ההשלכות שלו בהחלמה משום שלא כל הניתוחים מחייבים אותו סוג של חתך גדול וזה תלוי במבנה הגוף של המנותחת ובגודל השתל שלה או בשיטת ניתוח הגדלת החזה שעברה. עם זאת, יש כמה כללי זהירות שעשויים לסייע לכן להחלים בצורה נעימה ומשופרת יותר.

מה חשוב לדעת על תהליך ההחלמה מהגדלת חזה?

  • מנוחה – זה הדבר הראשון והחשוב ביותר. אל תחזרי מיד לפעילות ולעבודה משום שהגוף עבר טראומה והוא חייב להתחדש ולנוח. זה נכון במיוחד אם היה כרוך באיבוד דם.
  • התאמת חזייה לתקופת ההחלמה – החזייה החדשה שלך בוודאי תצטרך להיות מותאמת לגודל החדש והנפלא הזה, אבל כעת תצטרכי להשתמש בה גם בזמן השינה ולכן תשתמשי בחזיית ספורט מיוחדת שתומכת בחזה ושומרת עליו מנפילתו לפני שהוא מתקבע היטב. אחר כך תוכלי להשתמש בחזיות אחרות.
  • תרופות – בזמן ההחלמה חובה לקחת תרופות כאנטיביוטיקה ששומרת עליכן מפני הזיהומים שעלולים להיות בזמן הראשוני לפני שהתפרים מתאחים.
  • היגיינה – את חייבת לדאוג לניקוי של החזה מתחת במיוחד, משום שהתפרים עדיין רגישים ועלולים להזדהם בקלות. השתמשי בג'ל מיוחד ואל תגעי בתפרים רצוי שהם יהיו מכוסים כל הזמן עד ההחלמה המלאה.
  • בידוד החזה משפשופים – חזה גדול גם נוטה להתחכך ולהשתפשף יורת מדי ולכן שמרי על החלק התחתון שלו שלא יזיע ויזדהם בגלל החיכוך המתמיד בעור לפחות בשבועות הראשונים שאחרי הניתוח.
  • המרצת זרימת הדם – לאחר הניתוח את עלולה לחוש קצת מאובנת ולכן הזרמת הדם על ידי עיסוי והמרצתו נחוצה גם לקיבוע נכון של השתל בתוך השד. הרופא בוודאי ייתן לך הוראות כיצד לעסות ולהזיז את החזה נכון כדי שימצא את מקומו וימנע התפתחות של רקמות קשות מסביב לשתל.
  • הימנעות מספורט ורחצה ביום – בחודשים הראשונים יש לשמור על השתלים ולא להיכנס לים, לעסוק בפעילות ספורט נמרצת מדי, לשכב על הבטן, ולעשות פעילות שמסכנת את הגוף ואת השתל בפעילות מאומצת מדי שמפעילה עליו לחץ.

> רוצה לקרוא מגוון טיפים לנשים? באתר רק נשים שפע של מידע נשי מכל תחום.

הוסף תגובה