ראש השנה: 5 דברים שחייבים להיות על שולחן החג שלכם

ראש השנה בפתח, ובבתים רבים בישראל מתחילים להכין את התפריט לערב ראש השנה, לארוחת המשפחתית הקבועה. מי שמארח את בני משפחתו או חבריו, בוחן אילו מאכלים ותבשילים אפשר להבין על מנת שכל בני המשפחה יהיו מרוצים מהארוחה, בין אם מדובר במי שאוכל הכל ובין מי שאוכל אך ורק אוכל צמחוני או טבעוני.

כידוע ישנן מנות מסוימות, מסורתיות, שבכל ארוחה חייבות להיות על השולחן. מדובר במנות שחלקן עוברות במסורת היהודית ואחרות עוברות במסורת המשפחתית, דוגמא עוגות דבש שנחשבת למנה מסורתית אצל לא מעט משפחות.

על כן, אנחנו נציג כאן 5 מנות אשר שולחן חג לא יכול להיות שלם בלעדיהן. הכוונה מן הסתם, למנות מסורתיות שכולם נהנים מהן ולא ממנות חג אשר נהוגות בכל משפחה ולו מהסיבה הפשוטה, שאצל כל משפחה זה אחרת, זה בנוי בצורה שונה.

לפני שנתחיל חשוב לציין, ההמלצה היא לשנות כל ארוחה, להוסיף ולהוריד מנות מסוימות, להוסיף מנות מסורתיות מהעבר או מנות חדשות, כך שהארוחה תהיה מיוחדת ומרשימה, בוודאי אם הרעיון הוא ליצור גיוון נרחב וכן שכל האורחים, צעירים כמבוגרים ייהנו מהארוחה.

מנות שחייבות להיות להיות על שולחן החג

דגים – בכל שולחן חג אנחנו נמצא דג שכן נהוג לאכול ראש דג בראש השנה. כל משפחה בוחרת איזה דג לאכול, אם יש ילדים סביב השולחן, יהיה זה דג ללא עצמות על מנת שהם יוכלו לאכול אותו בבטחה. דוגמא לדג שנהוג לאכול בראש השנה, הוא גיפלטע פיש הידוע.

סלט תפוחים – ראש השנה להבדיל מארוחות חג אחרות, כולל מגוון סלטים ומנות שהן לא קונבנציונאליות, יותר מתוקות, יותר מעניינות. אחת מהן, זה סלט תפוחים. הסלט יכלול לכלול גם עלים ירוקים אך גם אלמנטים אחרים, כגון אגסים, רימונים, ענבים ועוד שורה של פירות ירוקים. הרעיון הוא ברור, להתחיל את השנה בצורה מתוקה ובריאה. זו גם הסיבה שבמקרים רבים נהוג להגיש יחד עם הסלט גם סלט אגסים.

רימונים – תהיה השנה מלאה כרימונים ועל כן נאכל קערה מלאה בגרעיני רימונים מתוקים. אומנם זה לא פשוט להוציא כל גרגיר רימון מהפרי אך זה בהחלט טעים ומתוק, וילדים וגם מבוגרים אוהבים את זה.

סלטי ירקות – דוגמא נוספת למנות שניתן להגיש ולמעשה חייבות להיות על השולחן, אלה סלטי ירקות, אפשר למצוא כאן סלט ירקות אדומים, ירוקים ועוד. אפשר למצוא בסלטים מגוון רחב של ירקות מסוגים שונים עם תיבלון ייחודי.

עוגת דבש – כאמור, אין ארוחת חג ללא עוגת דבש, אנחנו יכולים למצוא מתכונים לעוגת דבש מסוגים שונים, לכל משפחה יש את המתכון שלה, כל אחד מחליט כמה דבש להכניס והאם להכיל בעוגה חומרים נוספים. צריך לציין שלצד העוגה, נהוג להגיש גם תפוח בדבש, כמובן.

הוסף תגובה