ראס א-שטן: לא מה שאתם חושבים

הכותרת מרמזת שראס אל שטן הוא לא מה שאתם חושבים אבל זה לא בגלל מה שאתם חושבים. התבלבלתם? בוא נעשה סדר – ראס אל שטן היא רצועת חוף הנמצאת פחות או יותר באמצע הדרך בין טאבה לשארם א-שייח על החוף הבלתי נגמר של סיני. זהו אחד מהלוקיישנים היותר פופולריים בסיני בקרב מטיילי ישראל, גדולים כקטנים, מבוגרים כצעירים. עשרות אלפים ממלאים את חופי ראס השטן בחודשי האביב והקיץ והמהדרין אף גולשים לסתיו, על לילותיו הקרירים.

ראס אל שטן מציע נופים מדהימים ועוצרי נשימה, מספר קמפים ותיקים לצד מתחמים חדשים ומשודרגים להעצמת החוויה ובעיקר אווירה מסוג שונה. יש האומרים כי אווירת החופש של ראס אל שטן אינה ניתנת להשגה בשום מקום אחר בסיני. אולי הם צודקים, אולי לא, אבל ברגע שצוק הסלע האדיר מתגלה לעינינו ואנחנו מתחילים לרדת לכיוון החופים, קשה שלא לחשוב כך.

אותו צוק סלע, הוא כנראה גם סלע המחלוקת בכל הקשור לשם "ראס א-שטן" והוא גם הסיבה שכנראה לפער בין מה שאתם ורבים אחרים חושבים לבין מקור שמו האמיתי. ראס אל שטן הוא "ראש השטן בערבית". יש הטוענים כי אותו צוק הוא ראש השטן אשר העניק למקום את שמו. אולם מבט מקורב יותר יוביל אותנו את הסיבה האמיתית – קיימים שני חופים, מצפון לסלע ומדרום לו. שניהם שייכם למתחם "ראס סיני" המפורסם. הסלע נמצא במרכזם של שני חופים ושמו המקורי של המקום היה "ראס אל-שטאין" – כלומר ראש (מרכז) של שני חופים, כצורת ריבוי. גם השם באנגלית גרס כך – Double Head. צחוק הגורל שעם העיוות בשם העברי לאורך השנים, עוות גם השם האנגלית בצורה שתהלום את התרגום הקלוקל – Devile's Head.

אז בין אם צדקתם, ובין אם לא, אחרי דרך של כ-50 קילומטרים מטאבה ועד לראס השטן, פחות תעניין אתכם ההיסטוריה של השם אלא יותר ההווה של החוף. אז ההווה כולל חוף מעט סלעי ופחות רך מהחופים שמצפון ומדרום לו, אולם היתרון בכך שהוא שהחוף מלא באבנים צבעוניות וצדפים מרהיבים ביופיים. החסרון הוא שהגישה למים מעט קשה משום האבנים החדות שצריך להתהלך עליהן, לא משהו שאי אפשר לפתור עם סנדלים או כפכפים. בראס השטן גם ריפים נהדרים לצלילה ושניקרולים, כמעט בכל הקמפים, כך שאל תארזו תיק בלי משקפת, שנורקל וסנפירים.

אפשרויות נוספות לטייל בראס אל שטן הן טיול ג'יפים להרים לאזור הקניון הלבן ועין חודרה, טיול לוואדי וואש-וואשי על הבריכה הנהדרת שיש בו או לואתדי ת'מילה שבימים של אחרי גשמים אפשר לגלות בו עולם ומלואו. בכל חוף שתשהו בו, יוכל הבעלים לסדר לכם את כל מה שדרוש לטיול כזה. אל דאגה, החופים ימתינו לכם בדיוק באותו מקום כשתחזרו.

אם אין לכם חוף בראס א שטן, הבעיה הכי גדולה שלכם ככל הנראה תהיה לבחור בין החופים שהרצועה הזו מציעה – את החוף הגדול ביותר, ראס סיני, כבר הזכרנו. זהו חוף עם אווירה משפחתית ואירוח כיד המלך, ושירים וניגונים בערבים סביב המדורה. מעבר אליו יש עוד לא מעט חופים טובים מאוד שישמחו לארח אתכם בין אם הודעתם להם מראש שאתם מגיעים ובין אם לא: ה"פרידום קמפ" של סאלח, בדואין סטאר של חוסיין, מון איילנד וקאסל ביץ'. כל שנשאר לכם הוא רק לרדת לכיוון החוף, ללכת קצת צפונה וקצת דרומה ולמצוא את המקום המתאים לכם ביותר לבלות בו חופשה אמיתית שמנקה את הראש ומטעינה מצברים.

הוסף תגובה