מעקה ברזל – מעקה בטיחותי להישען עליו

בבית שלנו יש שימוש במעקות בכמה אופנים : מעקה למדרגות מרחפות, מעקה מסביב לבריכה, מעקה למרפסות ומעקה שנועד ליצור הפרדה בין חלקי הבית השונים.

המעקות מיוצרים בדרך כלל מברזל או מברזל משולב בעץ, כדי להבטיח את חוזק המעקה.

מתי מוספים מעקה לבית?

רצוי כמובן להוסיף את המעקה למדרגות בעת תכנון הבית עצמו, משום שהוספה לאחר מכן עלולה ליצור עומס בעין שינבע מעומס של פריטים בבית, או שנגלה כי לא הערכנו נכון את המיקום למעקה. את הדגם הספציפי ועיצוב המעקה ניתן לשנות ולהחליף עם השנים כאשר משפצים את הבית, אך את המיקום והרעיון הכולל יש לתכנן מראש.

במידה ובביתכם מותקנים מעקות ישנים או פשוטים מדי ניתן לשדרג אותם למעקות ברזל או להוסיף להם אלמנטים עיצוביים מזכוכית ומעץ.

האם יש תקנים מיוחדים למעקה ברזל?

בישראל יש תקנים למעקה למדרגות שנקבעו כדי שהמעקה יהיה בטיחותי. גובה המעקה צריך להיות לא פחות מ- 105 ס"מ. מלבד הגובה, גם המרווחים בין מוטות המעקה צריכים להיות במרווח מסוים- עשר ס"מ ולא יותר. בחלק של מהלך המדרגות (המקטעים שבין המדרגות) המעקה צריך להיות 90 ס"מ.

בקניית מעקה ברזל לא אתם צריכים לוודא את הדברים האלו, אלא החברה המייצרת את המעקות. יחד עם זו, בעת ההתקנה כדאי לוודא שהמעקה גבוה מספיק ואכן מספק ביטחון בהתאם לגובה האנשים בבית. לעיתים, מסיבות עיצוביות משנים את גובה המעקה או מקבעים אותו מאמצע צד המדרגות, יש לוודא שהעיצוב לא מגיע על חשבון ביטחון בני הבית.

בחירת חברה למעקות שמציעה מגוון רחב של מעקות, לצד שירות לקוחות איכותי ותעודות בטיחות תבטיח לכם מעקה בטיחותי ואיכותי שיחזיק למשך שנים.

הוסף תגובה