הזמן הצהוב – בעקבות פריחת החלמוניות

החלמונית הינה גיאופיט [צמח בעל פקעת] ממשפחת הנרקיסיים שעונת פריחתו הינה בסתיו, בד"כ מאמצע חודש אוקטובר עד אמצא נובמבר – לפי האזורים השונים פרחי החלמונית צהובים וגדולים ומשך פריחתם כשבוע.

האיזור הראשון בו בד"כ ישנם דיווחים על פריחתן של החלמוניות , ביחד עם סתוונית התשבץ הינו השמורה ברכס בשנית, שם בשמורה בין הסלעים ניתן להבחין בשילוב הנהדר של הסגול – צהוב של שני צמחים אלו ועם הנוף הנהדר האיזור ממש מושלם.

איזור רכס בוקר היה האיזור השני בו דווחה פריחת החלמוניות והיא נמצאת בשיאה בימים אלו. איך מגיעים לשם? נוסעים על כביש 40 לכיוון דרום כשהכיוון הכללי הוא חוות זית המדבר [ניתן למצוא ב WAZE]  הסמוכה לצומת חלוקים – קצת אחרי צומת משאבים. לאחר שפנינו מהכביש לכיוון החווה ניסע כחצי ק"מ ונחנה בזהירות סמוך לשער החווה. לאחר שנחנה נסתכל צפונה [כשהחווה נמצאת משמאלנו]  ונראה על הרכס מולנו שני שבילי עפר ומשמאל לשמאלי נראה מתחת לרכס 2 מקבצים של ירוק. אנו נצעד לכיוון הימני שבינם. נצעד לכיוון הימני עם שבילי העפר שבמרחב עד הרכס שמולנו – רכס בוקר וככל שנתקרב אליו נבחין בקווי המתאר שלו שיתבררו כנראה אותם ברור כעץ שיטה ענף. המרחק מהחנייה לעץ הינו כ 1.5 ק"מ. לאחר מנוחה קצרה בצילה של השיטה נצעד לכיוון השלט הירוק המכריז על היותו של האזור שמורת טבע ונראה שביל מסומן היטב באבנים על הדופן של הרכס משמאלנו. ולאחר כ 200 מ' נבחין בחלמוניות הראשונות. החלמוניות פורחות על כל המדרון שמשמאלנו והמראה ממש מרהיב. כשנראה מערה משמאל לשביל נדע שאנו קרובים לקצה האזור בו פורחות החלמוניות במקום זה ונחזור לרכב – שימו לב לדרך בשבילים בהם אתם צועדים כי רכבי שטח רבים נוסעים בהן.

אם כבר נמצאים באזור של רכס בוקר שווה לסוע עוד כ 20 דקות לכיוון ירוחם [כשיוצאים לכביש 40 פונים ימינה ובצומת חלוקים שמאלה] וקצת לפני העיר לפנות שמאלה לפי השילוט של חלמוניות ירוחם. באזור זה עדיין לא דווחה השנה פריחה של חלמוניות.  לאחר שפנינו שמאלה עם השילוט לחלמוניות ירוחם ניסע כ 200 מ' ונחנה בחניון מוסדר. ומכאן נלך כחצי ק"מ עם סמ"ש כחול עד שנגיע לפניה שמאלה לגיא עם סמ"ש שחור. בגיא זה ובגיא המקביל אליו [במפת סימון שבילים השביל מסומן כשביל 15161] ישנה פריחה יפה של חלמוניות בעונה. ניתן גם להמשיך עם הסימון הכחול לכיוון של אגם ירוחם שסמוך אליו ישנו עוד מקבץ פריחה של חלמוניות  ובדרך גם להיחשף למראות גיאולוגיים מרהיבים. סמוך לירוחם ישנה פריחה יפה של חלמוניות גם בנחל שועלים אולם הוא נמצא בשטח אש וצריך לתאם מול הצבא.

מבחינת תיירות לינה –בירוחם הסמוכה אין צימרים למשפחות – אבל יש מלון חדש שהביקורות עליו חיוביות מאד.

הוסף תגובה