מאזדה 2 יד 2 – כיצד בוחרים רכב לרכישה

כל מי שמכיר את שוק הרכבים הישראלי יודע, שכלי הרכב הפופולאריים ביותר הם אלה שמיועדים למשפחות, באופן טבעי. מאחר ומדובר בכלי רכב בהם ניתן להשתמש למגוון רחב של צרכים, בין אם זה לנסיעות אל מקום העבודה, הסעות של ילדים מבית הספר, חוגים וחברים, טיולים בחופשות ובסופי שבוע, בילויים בערב ולעוד מגוון רחב של שימושים במהלך הזמן.

דוגמא טובה לרכב כזה אשר זוכה להצלחה גדולה בישראל היא מאזדה 2. המכונית היפנית שהגיעה לישראל בשנות התשעים, עם פתיחת שוק הרכב לחברות רבות, גם חברת מאזדה נכנסה, וזכתה כבר מהתחלה להצלחה. אומנם בתחילת הדרך היו דגמי מאזדה 3 ומאזדה 6 אשר זכו להצלחה מסחררת, אך במהלך השנים נוספו כמובן דגמים נוספים, אחד מהם הוא מאזדה 2.

מאזדה 2 יד 2 הוא אחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר, עצם זה שגם דגם משומש נמכר בכמויות עצומות, מלא אותנו אודות הפופולאריות הרבה של רכב זה. מדובר ברכב קומפקטי אשר מגיע בשני עיצובים, עיצוב אחד עם "בטן" מזכיר במראה שלו את מאזדה 3 למשל, רק יותר קטן, ודגם אחר בלי בטן, מזכיר במראה שלו את דגמי I של חברת יונדאי.

כעת עולה שאלה, לא רק לגבי מאזדה 2 יד 2 או רכב חדש מהניילונים, אלא לגבי כל רכב, כיצד אנחנו בוחרים את הסוג והדגם שאנחנו רוצים לקנות, מה ייצור עבורנו את ההבדל בין סוג רכב אחד לסוג רכב אחר, מה ישפיע על קבלת ההחלטות מבחינתנו? בחלק הבא נציג מספר דוגמאות על בסיס מאזדה 2 יד 2.

2 פרמטרים עיקריים לקניית רכב

פרמטר ראשון יהיה כמובן העלויות. מאזדה 2 יד 2, מן הסתם עולה יותר מאשר רכבים של חברות פחות מוכרות או פחות נחשבות, אך מצד שני באופן יחסי, מדובר ברכב יותר זול מרכבים עם מנוע גדול יותר. אנחנו צריכים לבחון את שאלת העלויות, הן לגבי עלות הרכב עצמו וכן לגבי עלות אחזקתו, עלות הדלק, הטיפולים וכדומה.

זו גם הסיבה שאנחנו נעדיף לקנות רכב דרך חברה ולא דרך אדם פרטי, אפילו אם מדובר ברכב משומש, ולו מהסיבה הפשוטה שאז אנחנו יכולים להיות רגועים שמדובר ברכב טוב, איכותי, מתוחזק היטב ומכאן שגם הצורך לבצע טיפולים הוא נמוך יחסית.

פרמטר שני, גודל וצרכים. מאזדה 2 יד 2 כאמור יכול לשרת אותנו למגוון רחב של צרכים, בין אם אנחנו זוג צעיר בלי ילדים ובין אם יש לנו ילדים. מן הסתם, כמות הילדים תשפיע על סוג הרכב שנקנה, וכך גם סוג הנסיעות והשימוש שנעשה ברכב. אין טעם לרכוש רכב גדול אם אין לנו צורך בו, כמו שלא יהיה נכון לקנות רכב קטן מדי אם אנחנו לא נוכל לנסוע בו בבטחה ובנוחות.

 

הוסף תגובה