ציפוי שיניים

רק אנשים מעטים התברכו בשיניים שנראות מושלם – יפות, לבנות ומבריקות באמת. אפילו אנשים שלא סבלו כלל מעששת או חורים בשניים מגלים כי הצבע הלבן דוהה וכתמים מופיעים כתוצאה מתזונה, עישון ולפעמים גם מסיבות גנטיות. אם אינכם מרגישים בנוח לחייך בגלל שהשיניים שלכם לא נראות כפי שהייתם רוצים, אפשר לטפל בכך. באמצעות ציפוי שיניים, אפשר לזכות בחיוך שנראה כמו מיליון דולר, חיוך ממש כמו שרואים בכל הפרסומות ואצל כוכבי הקולנוע והטלוויזיה.

בדיקה לפני הטיפול

לפני שמבצעים טיפול לצורך ציפוי השיניים, נחוצה בדיקה קפדנית של מצב השיניים, מבנה השיניים ובריאות הפה בכלל. למרות שהציפוי בביצוע נכון איננו יוצר תופעות לוואי ובוודאי שאין הוא פוגע בשן הטבעית, חשוב שרופא השיניים יוודא כי אתם באמת מתאימים לטיפול מסוג זה. מי שאיננו מתאים יגלה כי התוצאות פחות טובות ורחוקות מהציפיות ואף יזיקו.

כאשר מבצעים בדיקת התאמה וכאשר נערכים לביצוע הציפוי בהתאם לצרכיו של המטופל, התוצאות תהיינה מיטביות ועמידות הציפוי – ללא פשרות. רופאי השיניים מספרים כי הטיפול הזה לא יתאים כאשר סובלים מבעיית שיניים בלתי מטופלת. אם ישנו סדק בשן – טיפול מסוג זה עשוי להביא ליותר נזק מתועלת. אם מדובר בשן חולה, שצריכה טיפול שורש, לא יעלה על הדעת לבצע הדבקה שכזאת, שעשויה להפריע לתקן את הנזק ולעבור טיפול שורש בהצלחה.

ציפוי איכותי בלבד

ציפוי איכותי לשיניים חייב להיות מחומר שיענה על כמה תנאים. ראשית, זה חייב להיות חומר עמיד ביותר, שלא יפגע בקלות, לא יישחק בקלות וגם לא יפריע ללעיסה. בנוסף, זה חייב להיות חומר בעל מראה טבעי. איש איננו רוצה שהחיוך שלו ייראה מוזר.

הציפוי צריך להיות לבן מאוד, אבל לבן בסגנון טבעי. החומר שנמצא מתאים לכך הינו חרסינה. ציפוי חרסינה לשיניים נחשב לאיכותי מאוד ולא לחינם הפך לפופולרי ביותר כיום. למרות שיש גם סוגים שונים של חומרים שיכולים לשמש בתור ציפוי, זהו החומר הכי מקובל. לרופאי השיניים יש על פי רוב את מירב הניסיון בעבודה עם חומר זה ולכן, בהתייחס למכלול, סביר מאוד להניח שכך תרצו לצפות גם את השיניים שלכם.

ציפוי בהתאמה

ציפוי לשיניים חייב להיות חזק גם כאשר הוא מגיע בעובי מינימלי. ציפוי שיניים לא נמדד במילימטרים ובוודאי שלא בסנטימטרים. הציפוי מגיע כשהוא דק ביותר, הרבה פחות ממילימטר אחד. על מנת הציפוי יוכל להיאחז היטב בשן הטבעית של המטופל, עשוי רופא השיניים לבצע השחזה יזומה במשטח השן. הטיפול הזה עדין ביותר, ומתמקד בשכבה החיצונית של השן (זגוגית, אמייל).

לפני שמיצרים את הציפוי, תתבצע הטבעה של מבנה השיניים. ההקפדה וכל ההכנות הללו נדרשות מכיוון שהציפוי נעשה בהתאמה אישית למטופל. לכל שן, מבנה מעט שונה. בוודאי שלאנשים שונים, מבנה שיניים אחר. אך לאחר הבדיקה, ההתאמה וייצור הציפוי במעבדה מוסמכת, יתקבל ציפוי מושלם, מתאים בדיוק עבורכם, לשיניים שלכם, לחיוך שלכם.

 

הוסף תגובה