עוברים דירה? כך תארזו בחכמה

אם לשאול את מרבית האנשים שעברו דירה לפחות פעם אחת במהלך חייהם, מה הדבר הקשה ביותר שליווה את תהליך המעבר, חלק גדול מהם (אם לא כולם) יאמרו שהאריזה היא תהליך מייגע שאורך זמן רב במהלכו המילה נוחות עשויה להיעלם מהלקסיקון ולו גם למספר ימים או שבועות.

ככה זה כשצריכים לארוז את כל הבית לתוך ארגזים אך יש כמה דברים שיכולים להקל על האריזה באופן ממשמעותי ולעשות לכם הרבה מאוד סדר לאורך כל התהליך ואפילו לפנות מקום ולחסוך בעלויות ההובלה.

תהליך האריזה מורכב משלושה שלבים שאם נקפיד עליהם, נוכל לשמור על סדר וארגון לאורך כל התהליך.

1) תכנון 2) אריזה 3) פריקה

תכנון אריזת הדירה

אחת הטעויות הנפוצות של המון עוברי דירות היא חוסר התכנון ואריזת "הכל בהכל". אנו מתכוונים לתהליך שבו אנו אורזים אל תוך קרטונים ושקיות את כל הבא ליד. זה אולי תהליך מהיר בהתחלה אך לאורך ההמשך מדובר בבלגן שלם שמקשה על שגרת החיים והופך את הפריקה בשלב מאוחר יותר לסיוט של ממש.

על מנת לארוז באופן חכם את תכולת הדירה, כדאי להתחיל התהליך מספר שבועות לפני המעבר. בשלב המוקדם אתם צריכים לענות על שאלות כגון מה הולך עמכם לדירה החדשה ובאילו דברים אין לכם צורך. בנוסף צריך להבין מה מתחילים לארוז כשהדגש הוא להתחיל בשלב מוקדם עם אותם דברים שלא משמשים אתכם בשגרה. לדוגמה ניירת ומסמכים, בגדים וכלי מטבח שגם ככה תקועים במדף של הארון העליון…

כדי להתחיל ולארוז, יש לארגן חומרי אריזה מתאימים וחוץ מקרטונים, ניתן לרכוש חומרי אריזה נוספים כדוגמת ניילון בועות או גליל פצפצים לאריזה שיעזרו לשמור על חפצים שבירים כדוגמת צלחות וכוסות וכן ניילונים וחומרי אריזה שמתאימים לאריזה של דירה למעבר.

בשלב הבא תוכלו להפיק תועלת מהחפצים שלא עוברים עמכם. ניתן לתרום בגדים ישנים ולמכור רהיטים, צעצועים ועוד אביזרים כדוגמת אופניים בתור פריטי יד שנייה ולהרוויח עליהם כסף.

לאחר שביצענו מיפוי והבנו מה קורה עם כל דבר, נוכל להתחיל בשלב השני של האריזה רק שהפעם זה יהיה הרבה יותר מסודר ונוח.

שלב אריזת הדירה

לאחר שתכננו ויצרנו לוח זמנים מסודר שבוא אנו מבינים מה אנו צריכים לעשות לאורך התהליך עד להובלה ולאחר שיש ברשותנו את חומרי האריזה המתאימים, הגיע העת להתחיל ולארוז. צריך לזכור שבשלב זה המלאכה תהיה הרבה יותר מסודרת ופשוטה.

כדי לארוז באופן הנכון, יש להפריד בין תכולת החדרים כך שכלי המטבח לא יעורבבו עם תכולת חדר ההורים ושתכולת חדר העבודה לא יהיה עם חדר הילדים. זה אולי נשמע מורכב יותר אבל תאמינו לנו, זה יעשה לכם הרבה סדר ויהפוך את סידור הבית החדש להרבה יותר קל ומהיר.

בנוסף מומלץ לסמן על כל ארגז או שקית ניילון לאיזה חדר הם שייכים כך שהמובילים יוכלו למקם אותם במקום המתאים ויחסכו לכם עוד עבודה מיותרת. את הסימון אפשר לעשות בעזרת טוש עבה או מדבקה. המקפידים גם יכתבו מה כל קרטון מכיל – צעד שבהחלט יקל עליכם בהמשך או במידה שצריכים לשלוף דבר מה בשלב כלשהו.

בהקשר זה כדאי להכין קרטון נפרד עם דברים שצריכים בימים הראשונים כגון ביגוד, כלי רחצה וכדומה.

שלב הפריקה של הארגזים והציוד

לבסוף, הגענו אל הרגע המיוחל שבו אנו מסדרים את הדירה החדשה שאליה נכנסנו זה עתה. אם עקבתם אחרינו, הפריקה יכולה להיערך יום אחד או יומיים. היעזרו בחברת ההובלות על מנת שאלה ימקמו את התכולה על פי החדרים בדירה. באופן כזה כל מה שיישאר לכם לעשות הוא לפתוח את הקרטונים והשקיות ולהתחיל לסדר. התהליך באופן הזה יהיה הרבה יותר פשוט וימנע מכם עבודה פיזית ובלבול שהיו מתרחשים אם לא הייתם מבצעים את השלבים הקודמים.

פריקה באופן הזה תעזור לכם להישאר ממוקדים ולא ללכת לאיבוד בין שלל הקרטונים והשקיות בדירה החדשה.

חלופה מעניינת

אם אתם ממש לא אוהבים לארוז ויש לכם תקציב עודף, תוכלו להיעזר בשירותי אריזה ופריקה מקצועיים של חברת ההובלה או חברה אחרת שמתמחה בכך. מדובר בתוספת תשלום מכובדת אך אנו סבורים שניתן לחסוך את העלויות הללו ולבצע את האריזה באופן מהיר ויעיל – אם רק מקפידים על הכללים.

הוסף תגובה