כיצד לבחור סמארטפון עמיד וחזק שישרת אותך לזמן ארוך ולחסוך כסף

הטעות הנפוצה ביותר בבחירת מכשיר סלולר חדש שהמליצו לכם היא בדיקה של מפרט הטלפון.

לא פעם ולא פעמיים מפאת מספר הגולשים הרב באתר שלי פנו חברות שביקשו שאבדוק את הפלאפון המומלץ שלהם ואכתוב חוות דעת בתמורה להטבות, כששאלתי אותם "במידה ואבדוק את המוצר והביקורת תצא שלילית תצליחו לחיות עם זה?" התשובה היתה "כשאנו מטיבים עם משתפי פעולה מן הראוי לנהוג באופן דומה".

באתרים רבים ומגזיני טכנולוגיה תוכלו למצוא כתבות שהטלפון הטוב ביותר והחזק ביותר נמצא במרחק נגיעה אבל האמת היא שיש הבדל עצום בין מפרט הטלפון לבין רמת הפיתוח ובקרת האיכות שהיצרן עורך למכשיר והוא זה שקובע את עמידות ואמינות המכשיר.

נושא חשוב נוסף הוא המלצות של אנשים חברים ומכרים, חשוב להבין שרק לאחר שנה עד שנתיים של שימוש ניתן לדעת ולהחכים מה טיב המכשיר הסלולרי שברשותך, כל הטלפונים כיום מציעים פחות או יותר את אותה הטכנולוגיה אולם לא כולם צולחים שנה של שימוש וכאן ההבדל.

מדוע המחיר של הטלפון כל כך זול?

מחירי הטלפונים הסינים שכבשו את ישראל בסערה במחירים נמוכים שלא נראו עוד בתחום הסלולר הסתמנו בהתחלה כריכשה טובה, חווית המשתמש דומה אולם לאחר שנתיים בשווקים ניתן לומר בוודאות שמחירם הזול של הטלפונים הסיניים מסמן נורה אדומה.

תהליך הפיתוח של מכשיר טלפון מצריך שלבים רבים לכל חלק ובורג, התהליך כולל פיתוח ייצור החלק ובקרת איכות, כל תהליך כזה חוזר על עצמו מספר פעמיים עד שהיצרן מחליט שהחלק עומד בתנאים שהגדיר.

לא כל החברות מגדירות רף גבוה ולכן התקלות לא מאחרות להגיע, איכות החומר ממנו מיוצר החלק קריטית ומשפיעה גם היא על עמידות ואמינות המכשיר הרבה יותר ממפרט עשיר של מעבד מהיר או מצלמה חדה.

היצרן שמוכר טלפון בזול לא מעביר את הטלפון מסכת בדיקות על מנת לחסוך בעלויות היצור מה שמשפיע על עמידות ואמינות הטלפון שרכשתם.

אם ניקח לדוגמה את מכשיר הגוגל פיקסל הדגם הראשון חווה תקלות נוראיות של בעיות בלוח האם, התחממות הלוח גרמה לנתקים רבים למרות המפרט העשיר והתצוגה המרהיבה הטלפון לא החזיק מעמד יותר משנה.

מה יותר חשוב מפרט או איכות?

לאחר עשר שנות תיקון מכשירי סלולר בדקנו עבורכם ביסודיות פרמטרים שאינם נתמכים על מפרט המכשיר, כיצד לרכוש טלפון עמיד? כיצד להתייחס לפרסומים וההמלצות והכי חשוב מי הם הטלפונים והיצרנים המומלצים ביותר שכדאי לרכוש אשר מתבססים על איכות החומר בקרת איכות המכשיר ופיתוח ברמה גבוה.

צרכנות נבונה מסתכמת לא במחיר זול אלה באיכות שתשרת אותכם לאורך זמן ארוך יותר וכך ההשקעה תשתלם לכם.

הוסף תגובה