תלבושת אחידה – בעד ונגד

תלבושת אחידה זה חיובי או שלילי?

תלמידים רבים וגם ההורים שלהם מתלבטים בשאלה הזו – האם התלבושת האחידה היא חיובית או שלילית? על כך במאמר הבא.

בדומה להרגלים רבים גם לתופעה של תלבושת אחידה יש חסרונות לצד מעלות. יש כאו שיצדדו בעד ואחרים יצביעו נגד. למעשה יש לתלבושת האחידה גם מעלות וגם חסרונות. חשוב להכיר בהם כדי ליישר קו עם הנוהל, ולהתאים את עצמכם בהרגשה טובה לתקנוני בי הספר. קראו על המעלות מול החסרונות של חולצות התלבושת.

בעד תלבושת אחידה

  • החולצה מסייעת להשיג בכתות הלימוד אווירה רוגעת שמתאימה ללמידה. המראה האחיד יוצר שלווה בעין, ולא גורם להסחת דעת בגין פריטי לבוש בולטים ומעניינים.
  • חולצת תלבושת מוציאה את הפן התחרותי מתחום הלבוש, ומאפשרת לכלל התלמידים להראות פחות או יותר ברמה סוציו אקונומית אחידה.
  • התלבושת האחידה היא לרוב נוחה לשימוש, ומאפשרת לתלמידים תנועה נוחה בכל מזג אוויר. כך הם פנויים יותר לחיי בית הספר והלימודים – בלי להיות מוטרדים מפריטי לבוש לא נוחים.
  • המחיר של חולצות תלבושת הינו נוח. מה שמאפשר לכל התלמידים להגיע מטופחים ולבושים היטב לבית הספר – ללא צורך בהוצאות כספיות גדולות שלא מתאימות לכלל התלמידים.

נגד תלבושת אחידה

  • התלבושת עשויה לעצבן את התלמידים. כל אחד נהנה ללבוש את הבגד האהוב עליו. והנה כולם נאלצים להסכים להחלטות בית הספר, וללבוש תלבושת אחידה ללא כל ייחודיות ומקום לטעם האישי.
  • לא לכל תלמיד התלבושת האחידה מחמיאה. במיוחד אם מדובר בתלמיד בעל מבנה גוף חריג. התלבושת האחידה עלולה להבליט את המראה שלו, וליצור לו תדמית שלילית בין החברים.
  • אפשר לומר שהאחידות יוצרת איזשהו שעמום באווירה בבית הספר. כולם לבושים פחות או יותר באותו סגנון, והצבעים די חוזרים על עצמם. אין הפתעות ועניינים שמעוררים את השגרה.

אמנם יש מעלות וחסרונות. יש את אלו שמצדדים בעד ואחרים גורסים נגד. אבל כל עוד זו החלטת המערכת – אין לנו ברירה ועלינו לכופף ראש לנוכח ההחלטה. ההמלצה שלי כאימא היא לתת לילד הרגשה שאת מסכימה עם החלטת בית הספר.

הוסף תגובה