כשחברה פרטית הופכת לחברה ציבורית.

כאשר מניות של חברה שעד היום לא הוצעו למכירה בשוק המניות יוצאות למכירה מתרחשת ההנפקה הראשונית שלהן.

חברה פרטית שרוצה לגייס הון בשוק ההון ולהוציא את מניותיה להנפקה ראשונית חייבת לנקוט באמצעי שקיפות רבים מול הלקוחות שלה, כמו כן, היא מחויבת להוציא מסמכים שונים ודו"חות שקיפות רבים שיאפשרו לה להפוך מחברה פרטית לחברה ציבורית.

הנפקה ראשונית – כשחברה הופכת להיות נייר ערך בשוק ההון.

יש כמה שלבים להנפקה הראשונית, ראשית – החתם, החתם הראשי הוא אחד כזה שעומד בראש צוות חתמים שיהיה אחראי להפוך את החברה הרצויה מחברה פרטית לחברה ציבורית ולאפשר לה להנפיק את מניותיה ולהפוך לשחקנית בולטת בשוק ההון.

החברה צריכה להכין טיוטת תשקיף, הטיוטה הזו תשקף את פעילות החברה, עסקאות שונות שהיא מנהלת, היקף העובדים וההנהלה והיקף ניירות הערך אותן היא רוצה להעמיד למכירה בשוק ההון.

אחרי השלבים הראשוניים יש לבצע את שלב התמחור, בשלב זה תתמחר החברה את מניותיה, התמחור עומד לשיקול של כמה וכמה פרמטרים, קודם כל תבדוק החברה הפרטית את רמת העניין של הציבור בישראל במניותיה השונות, את המחיר תקבע בהתאם לציפיות האישיות שלה, בהתאם למחירים שאומדים היועצים הפיננסיים ולפי הלך הרוח בשוק הציבורי, מיותר לציין שמנייה של חברה פופולארי במיוחד בשוק ההון תתומחר במחיר גבוה בהרבה מחברה נחשקת פחות.

תשקיף – הצפי של החברה לרווח מהמניות, כדי לגרור קונים רבים להשקיע במניות החברה היא תפרסם את הצפי שלה לרווחים כדי לאפשר לקונים לראות איזה מניות כדאי לרכוש ובאיזה חברות ציבוריות כדאי להשקיע כאשר הם מחפשים השקעה רווחית.

אחרי הנפקה ראשונית של המניות של החברה, הופכות המניות להיות פעילות בשוק ההון ובמסחר הציבורי.

הוסף תגובה