טיפים לקבלת ויזה לארצות הברית

בטופס DS-156 בסעיף 26 – "כמה זמן אתה מתכונן להישאר בארה"ב" – לציין בין שבועיים לחודשיים. מעל חודשיים נראה חשוד. בטופס DS-156 סעיף 27- "בסעיף "מטרת הביקור" לציין: חופשה בלבד (לא לציין ביקור אצל משפחה!). אם מישהו מארח אותך , צרף מכתב מהם (עם שם וכתובת) שאתה עומד לבקר אצלם ושהם יהיו האחראים מבחינת הלינה והאוכל. במידה והנך מוזמן לאירוע משפחתי מומלץ לצרף הזמנה.

לקטינים הנוסעים לבד, לצרף אישור מההורים שבו יהיה כתוב כי ההורים הם המממנים את הטיול ושאתה ממשיך ללמוד. למכתב יש לצרף את שלושת תלושי משכורת האחרונים של כל הורה .

לצעירים הנוסעים לבד מגיל 7-17, לצרף אישור מההורים שבו יהיה כתוב כי ההורים הם המממנים את הטיול ושאתה ממשיך ללמוד. למכתב יש לצרף אתשלושת תלושי משכורת האחרונים של כל הורה . כמו כן, להביא אישור ( עם לוגו) מבית הספר שאכן התלמיד לומד בבית הספר.

חייל משוחרר חייב לצרף גם תעודת שחרור מהצבא. מי שהשתחרר ועבר זמן רב יחסית ממועד השחרור ולא עבדבעבודה מסודרת או לא למד תקופה ארוכה אחרי הצבא – יהיה לו קשה לקבל ויזה. כדאי מאד לצרף מכתב מההורים שבו יהיה כתוב, שהטיול הוא מתנה של ההורים וכל ההוצאות הם על ההורים-אולי זה יעזור.

לסטודנטים כדאי להביא אישורים על רישוםללימודים,אישור כספי כי שולם שכר לימוד ו/או אישור על קורס הכנה לאוניברסיטה. האישור בשפה האנגלית. לתלמידים להביא אישור מבית הספר על לימוד. במידה ועלית לארץ משנת 1996 ואילך, חובה עליך לצרף את תעודת העולה שלך.

אנשים עובדים חייבים לצרף אישור מעביד בדף לוגו של החברהבאישור יהיה כתוב שם העובד, תפקידו, ממתי עובד\או ותק, מאיזה תאריך ועד איזה תאריך החופשה שלו ושממשיך לעבוד לאחר שובו לארץ (לא מעבר לזה) + שלושה העתקים האחרונים של תלושי המשכורת. מובטלים או בעל הכנסה נמוכה– יש לצרף אישור על מצב חשבון הבנק, בעלות על נכסים ועוד'.

גמלאים אישור מביטוח לאומי על קבלת גמלה. פנסיונריםשלא הגיעו לגיל 67 לצרףשלושה העתקים האחרונים של תלושי המשכורת.

עצמאים יש להביא מסמך מרואה החשבון של החברה המפרט את מהות העסק ותיקותו, ותפקידו של מאשר האשרה.

לבקשת הוויזה יש לצרף דף חשבון של יתרות הכסף, רשימת נכסים שבבעלותך (דירה\ות + מכונית\ות– ככל שהסכום גבוהה יש לך יותר סיכויים). לאחרונה חלה הקלה בנידון אך יש להכין למקרה הצורך בשגרירות.

במידה וקיבלת בעבר ויזה לארצות הברית/אוסטרליה, אתה יכול לציין זאת בבקשה השנייה שלך.

במידה ואבד או נגנב לך הדרכון הישן עם הוויזה של ארצות שבתוקף. הבא אתך מסמך ממשרד הפנים המאשר זאת עם כל היציאות והכניסות לארץ.

במידה וברשותך דרכון ישן עם ויזה בתוקף לארצות הברית ,צרף את הדרכון הישן עם הדרכון החדש שברשותך. הדרכון הישן מקנה לך כניסה לארצות הברית למרות שפג תוקפו של הדרכון הישן בישראל.


יאיר בר זהר, יועץ טיולים

הוסף תגובה