מזג אוויר בברצלונה

מתי כדאי לבקר בברצלונה

בברצלונה מזג האוויר הוא ים תיכוני המתאפיין בקיץ חם וחורף מתון, אך יחד עם זאת, בעקבות רוחות מערביות המגיעות מהאוקיינוס האטלנטי, והעובדה שהעיר ממוקמת על רמה גבוהה גורמים לטמפרטורות נמוכות מעט יותר ומשקעים גבוהים יותר מאשר אתרי החוף הדרומיים של דרום ספרד. ברצלונה היא גם קרירה יותר בקיץ וחמה יותר בחורף מאשר האזורים הממוקמים בעומק היבשה, כפי שניתן לצפות מעיר הממוקמת על החוף.

ברצלונה יושבת על החוף הצפוני של ספרד, קוסטה בראווה, "החוף הפראי" אשר ממוקם בנתיבי רוחות ומערכות מזג אוויר משתנות ולכן קשה מאוד לנבא את מזג האוויר בברצלונה והתנאים בה משתנים במידה ניכרת משנה לשנה. החוף נקרא כך בגלל מזג האוויר הסוער שלו וגם בגלל המראה המחוספס שלו.

ברצלונה היא עיר כל כך מרתקת כך שלמעשה אין זמן לא טוב לבקר בה. אין ספק שעונות הקיץ והאביב הן המומלצות ביותר אך בהחלט ניתן להנות בברצלונה גם במהלך החורף.

עונות הקיץ והאביב מומלצות לביקור בעיר. ברצלונה, ספרד

מזג האוויר באביב בברצלונה

באביב – ממרץ עד מאי, כמות הגשמים כמעט שווה לכמות הגשמים בסתיו אך מזג האוויר הופך לנעים ושמשי יותר ויותר ככל שהאביב מתקרב לקיץ. הטמפרטורה הממוצעת מטפסת ל 16° במרץ, 18° באפריל ו 22° בחודש מאי.

מאמצע אפריל ימי שמש כבר מגיעים עד 20°. אך הלילות נשארים קרירים, בהם הטמפרטורה עולה רק עד מעט מעל 10°. השמש יוצאת למשך זמן ארוך יותר, ועולה עד שמונה שעות ביום בחודש מאי. ערפל מתפתח לעתים קרובות ורוח יכולה לגרום לירידה בטמפרטורות גם בימים החמים של האביב.

מזג האוויר בקיץ בברצלונה

הקיץ בברצלונה נמשך בין יוני לספטמבר והוא הזמן הפופולרי ביותר לבקר בברצלונה.

ברצלונה בקיץ שמשית ונעימה והטמפרטורה הממוצעת עולה לשיא של כ-28° בחודשים יולי ואוגוסט. הלילות מתקררים ובשיא העונה עשויים לעתים קרובות להישאר סביב 20°. בעוד לחות נמוכה ורוח מתמדת עוזרים לשמור על הטמפרטורה נוחה, היא יכולה לעלות עד אל מעבר ל-30° בעקבות מערכות מזג האוויר המגיעות מאפריקה.

הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה אי פעם בברצלונה היתה 38.6°. בעוד ברצלונה היא קרירה יותר מאשר אתרי נופש רבים בים התיכון, כדאי להיות מוכנים לזה שיהיה חם מאוד.

מזג האוויר בסתיו בברצלונה

עונת סתיו אשר מתרחשת בחודשים אוקטובר ונובמבר, הוא בתחילתה חמה וגשומה אבל מהר מאוד כמות הגשמים פוחתת והטמפרטורות נופלות. בחודש אוקטובר הטמפרטורה הממוצעת הגבוהה נופלת ל 23° וניתן לצפות לבערך 6 שעות של אור שמש ביום. עם זאת, הגשמים יורדים לעתים קרובות למדי, ערפל לפעמים מגיע מן הים ובלילה ניתן לצפות לטמפרטורה היורדת לסביבות 12°. נובמבר הוא הרבה יותר קריר אבל עדיין מתון בימים עם ממוצע גבוה של 18° וממוצע נמוך של 9°. ערפל מתפתח באופן קבוע אך הגשמים פוחתים ככל שהעונה מתקדמת.

מזג האוויר בחורף בברצלונה

החורף, מדצמבר עד פברואר, הוא בממוצע די מתון אבל במציאות לעתים קרובות קר למדי. הטמפרטורה הממוצעת הגבוהה יורדת לשיא שלה בחודש דצמבר ל-14°, כאשר השפל הממוצע יורד ל 5°. מזג האוויר הוא בלתי צפוי ומאוד מושפע מאור השמש. בממוצע ביום יש בערך ארבע שעות של שמש, אבל זה יכול להיות ממוצע המורכב מיום בודד של שמש חזקה ואחריו שבועות שלמים של שמים אפורים וגשומים ומזג אוויר קר וסוער כאשר הטמפרטורה לא עולה מעל ל-4° ביום ונופל ת מתחת ל-0° בלילה. כמות המשקעים יורדת חזרה לרמות מתונות בחורף, וניתן לצפות לשלג ברוב חודשי ינואר. מצד שני, אם השמש נשארת במשך כמה ימים הטמפרטורה יכולה לנוע לכיוון ה-15° ואתם יכולים למצוא את עצמכם מטיילים להנאתכם בעיר ללא מעיל.

הוסף תגובה