מזג אוויר ביוון

יוון היא מדינה גדולה ומגוונת מבחינה טופוגרפית ולכן האקלים בה מגוון ומשתנה. על פי רוב, מזג האוויר ביוון מושפע מאקלים ים תיכוני טיפוסי עם קיץ חם ויבש וחורף גשום ומתון. יוון מפורסמת כמדינת שמש קיצית ואכן תקופות גשומות לא נוטות להתארך בה. יש רק שתי עונות ביוון: חם ויבש בין אפריל לספטמבר, מתון ורטוב מאוקטובר ועד מארס. עם זאת, דפוסי מזג האוויר משתנים מאוד ברחבי הארץ ומושפעים מאוד ממבנה הקרקע והמרחק מהחוף. בהרים הגבוהים, למשל, האקלים שונה מאוד מזה שבאיים. האזורים היבשתיים מתאפיינים בהבדלי עונות מורגשים יותר והדרום חם ויבש יותר מצפון.

מזג האוויר באיים של יוון

האיים הם היעד הפופולארי ביותר ביוון והם בעלי אקלים ים תיכוני עם קיץ ארוך, חם ויבש וחורף קל אך גשום. עונת הקיץ באיים מתחילה בחודש מאי עם טמפרטורות מעל ל-20 מעלות במהלך היום. בחודש יולי טמפרטורת היום מטפסת למעל 30 מעלות. יולי ואוגוסט הם חודשי שיא הקיץ כאשר נדיר שבהם הטמפרטורה תרד אל מתחת 20 מעלות אפילו בלילה.

העונה המומלצת ביותר לביקור באיים של יוון היא בין חודשים יוני עד ספטמבר. האי זקינטוס, יוון

מאמצע מאי עד אמצע ספטמבר יבש מאוד באיים, וביולי ואוגוסט לא צפויים גשמים בכלל. החורפים קלים וגשומים. הטמפרטורה תרד בדרך כלל לבין 10-20 מעלות, אם כי יום שמש יכול לבעלות את הטמפרטורות למעל 20 מעלות.

דצמבר הוא החודש הרטוב ביותר של השנה ובמהלך החורף ייתכנו סופות חזקות בים התיכון, אשר עשויות לגרום למזג אוויר סוער למשך מספר ימים עם רוחות חזקות וגשם זלעפות. עם זאת, עדיין בכל חורף באיים יש ימי שמש נעימים.

מזג האוויר באזורים ההרריים של יוון

יוון היא אחת המדינות ההרריות ביותר באירופה, כאשר רוב שטח המדינה מורכב מהרים או גבעות. הפסגה הגבוהה ביותר במדינה היא פסגת הר אולימפוס המתנשאת לגובה של 2917 מטרים. ההרים ללא ספק חווים מזג אוויר שונה מאוד מאשר האזורים הנמוכים של יוון. האקלים שלהם הוא אלפיני. כמו במקומות רבים בעולם, גבוה יותר פירושו טמפרטורות קרות יותר, עננים נוספים וגשם רב יותר.

מזג האוויר באזורים ההרריים הוא גם מאוד בלתי צפוי. רבים מההרים הגבוהים נותרים מושלגים במשך מספר חודשים בשנה, וישנם גם מספר אתרי סקי – משהו שלא נשמע ממש אופייני ליוון… מזג אוויר דומה לאזורים ההרריים של היבשת ניתן למצוא גם בהרים גבוהים של כרתים.

מזג האוויר ביוון היבשתית

ליוון היבשתית אקלים שונה במקצת. היא מושפעת פחות מן הים מאשר האיים, ומושפעת יותר על ידי היבשת הענקית של אירופה ומהאזורים ההרריים והרוחות הנושבות.

הטמפרטורה קיצונית יותר על היבשת לעומת האיים ואזורי החוף. טמפרטורות הקיץ יכול להיות בסביבות ה -40 מעלות – אתונה רשמה טמפרטורה של 48 מעלות צלזיוס. גל חום חמור בקיץ 2007 גרם לשריפות יער הרסנית שפגעו מאוד ביוון.

לעומת זאת, טמפרטורות נמוכות מאוד בחורף מאוד אופייניות ושלג עשוי לרדת אפילו באזורים נמוכים, אם כי זה לא נפוץ. בחורף 2004 ירד שלג רב באזור אתונה וטמפרטורות הגיעו ל 10- מעלות.

מזג האוויר משתנה ברחבי פני היבשת היוונית – מזרח יוון ואזור אתונה הם ייבשים יותר ואילו בצפון ובמערב האקלים גשום יותר.

הוסף תגובה