מזג אוויר בטוסקנה

מזג האוויר בטוסקנה הוא בדרך כלל מתון עם הבדלים באזורים השונים בהתאם לגיאוגרפיה של כל אזור. אזורי החוף ועמקים נוטים להיות חמים יותר בקיץ מאשר הגבעות או ההרים למרות שבאזורי החוף זושבות לעיתים רוחות נעימות מן הים הגורמות לטמפרטורות קרירות יותר אפילו בחודשי הקיץ חמים.

מנזר סן ביאג'יו, טוסקנה איטליה

מבחינת מזג האוויר, ניתן לאמר כי החודשים המומלצים ביותר לנסיעה לטוסקנה (שהם גם העמוסים והיקרים ביותר) הם אפריל, מאי, יוני, ספטמבר ואוקטובר. חודשים אלה משלבים את הנוחות של עונת השיא עם מזג אוויר נעים. יש בהם ימים חמים ושטופי שמש, וייתכנו גם כמה ימים גשומים.

הדבר המתיש מבחינת מזג האוויר בטוסקנה הוא חום הקיץ בחודשים יולי ואוגוסט, כאשר הטמפרטורות אל מעל ל-30 מעלות במהלך השנים האחרונות. חודשים אלה מומלצים במיוחד לרביצה על חוף הים במהלך השעות החמות של היום או על שפת הבריכה בבית הכפרי שבו תלונו, ופחות עבור סיורי אטרקציות באמצע היום בעיר.

במהלך החורף אופייני שיופיעו גם במים שטופי שמש רבים, אבל הלילות קרים, במיוחד באזורים הגבוהים. מומלץ להתלבש עם בגדים חמים בלילות ולהיות מוכנים למזג אוויר משתנה בין היום ללילה.

החודשים הקרים ביותר הם ינואר ופברואר, כאשר ינואר נוטה להיות קצת יותר קריר. הטמפרטורות נוטות להיות בערך 7 מעלות לאורך החוף ומ-3 עד 6 מעלות בפנים הארץ. טמפרטורות בהרים הם מתחת ל-0, שם גם יורד שלג המושך אחיו גולשי סקי.

בממוצע, נובמבר הוא החודש עם כמות המשקעים הגדולה ביותר אבל גם אוקטובר, דצמבר, מרץ ואפריל הם בדרך כלל גשומים. לסיכום נאמר שהתקופות המומלצות ביותר לביקור בטוסקנה הן לפני שיא הקיץ ולאחריו, כאשר מזג האוויר לא כל כך חם, הלילות יכולים להיות נעימים ואולי אף מעט קרירים ועם מעט מאוד אם בכלל ימי גשם.

הוסף תגובה