הכל על תפילת הדרך

מה אתם יודעים על תפילת הדרך? במאמר זה, נסביר לכם מהי תפילת הדרך. נסביר גם הלכות בסיסיות הקשורות לתפילת הדרך. אנו נספר שאפשר להגיד את מילות התפילה מתוך מכשיר נייד, ולא רק מתוך סידור. הבה נצא לדרך.

מהי תפילת הדרך?

תפילת הדרך, הינה תפילה שחוברה עבור היוצאים לדרך. בתפילה זו, אנו מבקשים שהדרך תעבור בשלום, ואנו נגיע בריאים ושלמים ליעד. בתפילה, מפרטים סוגים שונים של סכנות בדרך, מהם אנו רוצים להינצל. בדור שלנו, הוסיפו לפירוט הסכנות בתפילה את המילים "ותאונות דרכים". שנים רבות, אמרו את תפילת הדרך, רק מתוך סידור. כיום, פותחו טכנולוגיות נוספות עבור קריאת תפילת הדרך.

מתי אומרים את התפילה?

את תפילת הדרך, אומרים בעת יציאה מהעיר. התפילה תיאמר, גם אם יוצאים באותו יום מחוץ לעיר, וחוזרים באותו יום לעיר. התפילה נאמרת כאשר מתרחקים מעט ממקום הישוב בו ישנו בלילה. כאשר יוצאים לדרך באותו יום, וחוזרים באותו יום, מוסיפים לתפילה את המילים "ותחזירנו לשלום". את התפילה אומרים לפני היציאה מחוץ לעיר, או לפני העלייה למטוס

מהיכן ניתן לקרוא את מילות התפילה?

הדרך שהייתה נהוגה במשך שנים לקרוא את מילות התפילה, היא באמצעות קריאה מסידור. בשנים האחרונות, פותחו טכנולוגיות נוספות, בהם ניתן להיעזר כדי לקרוא את תפילת הדרך. ישנם אתרי אינטרנט המכילים את תפילת הדרך. לעיתים, מילות התפילה יעוצבו באתר כטקסט פשוט. לפעמים, יעוצב הרקע סביב מילות התפילה.

פותחו מספר אפליקציות לאמירת תפילת הדרך. מורידים את האפליקציה. האפליקציה, מכילה את טקסט התפילה. כך, שניתן להגיד במהלך הנסיעה את מילות תפילת הדרך מתוך טלפון נייד. האפליקציות, מכילות גם את הנוסח של תפילת הדרך למטוס. כך, שניתן במהלך הטיסה להגיד את התפילה מתוך הנייד.

תפילת הדרך כמזכרת:

מוסדות רבים, ארגונים וועדי עובדים, מזמינים דף קטן מעוצב ומודפס עם תפילת הדרך, מדפיסים עם הקדשה, ומחלקים כמזכרת מן הטיול.

 

הוסף תגובה