אגוזי פקאן מפחיתים את הסיכון לחלות במחלות לב

אגוזי פקאן מפחיתים את הסיכון לחלות במחלות לב

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת טאפטס במסצ'וסטס מצא כי אגוזי פקאן עשויים להפחית את הסיכון לחלות במחלות לב אצל אנשים בעלי עודף משקל ואנשים עם השמנת יתר שנמצאים בסיכון מוגבר לחלות במחלות אלו. תוספת של כ-15 אגוזי פקאן ביום יכולה לחולל נפלאות לבריאותם. המחקר מצא כי תזונה שבה 15% מהקלוריות מגיעים מאגוזי הפקאן, משפרת משמעותית את הרגישות לאינסולין.

הפקאן הוא אגוז שמקורו ממקסיקו. הוא תורם לזיכרון, להורדת לחץ דם ורמת כולסטרול, מקור מצוין של אבץ, מגנזיום, סלניום, סיבים תזונתיים והוא עשיר בויטמין E. זה זמן רב שאנו מכירים את סגולותיו של הפקאן, אך החידוש במחקר הוא יכולתו בהפחתת הרגישות לאינסולין ובכך הוא תורם במלחמה של הגוף כנגד מחלות לב אצל אנשים בעלי עודף משקל. 

במחקר עקבו אחרי 26 גברים ונשים בעלי עודף משקל או כאלה שסובלים מהשמנת יתר, אך היו בריאים בזמן ביצוע המחקר. הם חולקו לשתי קבוצות, כשלכל קבוצה ניתנה דיאטה שונה למשך ארבעה שבועות. שתי הדיאטות היו נמוכות מבחינת סיבים תזונתיים, הפירות והירקות, אך מספר הקלוריות, הפחמימות והשומן נותרו זהות. בתום ארבעת השבועות, חולקו שתי הקבוצות מחדש כאשר אחת מהן קיבלה דיאטה שבה 15% מהקלוריות נסמכו על אגוזי הפקאן. הממצאים הראו כי דיאטה זו שיפרה את רגישות האינסולין ואף שיפרה מדדים פוטנציאליים אחרים למניעת מחלות לב.

בנוסף מצאו החוקרים כי מצבם הבריאותי של מי שנכלל בקבוצת הפקאנים השתפר, והם מסבירים זאת על ידי השמנים הבריאים שנמצאים באגוזי הפקאן. החוקרים טענו כי באגוזי הפקאן קיים אחוז גבוה של שומנים בלתי רוויים ושומנים ולכן החלפה של חלק מהשומן הרווי בתזונה שלנו עם השומנים הבריאים של אגוזי הפקאן יכולה להסביר תופעות אלו. מה שתרם למצבם הבריאותי הוא כנראה גם הויטמינים והמינרלים החיוניים הנמצאים בפקאנים.

היתרונות במחקר זה ובתוצאותיו הוא שלא נדרש מאיתנו הרבה על מנת לשפר את בריאותנו. כל מה שאנו צריכים לעשות בשביל תזונה נכונה כרוך בהשקעה קטנה מאוד, וזה להוסיף לתזונה שלנו כ-15 פקאנים מדי יום, ועדיף כמובן להחליף אותם במנה אחרת במהלך היום שלנו על מנת שהשומן הבלתי רווי מהפקאן יחליף את השומן הרווי בתזונה שלנו וכך אנו מרוויחים כפליים.

האם אנשים שמנים יכולים להיות בכושר?

הוסף תגובה