טיפול בפסוריאזיס

טיפול בפסוריאזיס

על פי הערכות שונות יש בישראל, קרוב לרבע מיליון איש אשר מתמודדים עם פסוריאזיס או כפי שהוא מכונה בעברית, ספחת. מדובר על מחלה אוטואימונית כרונית של העור, במהלכה תאי העור מתחלפים בקצב מוגבר כתוצאה מזיהומים שונים. המחלה מתבטאות בצורות שונות, בין היתר בכך שהעור הופך להיות אדום סגול ואף מכוסה בקשקשת.

טיפול במחלת פסוריאזיס יכול להתבצע בצורות שונות. על פי רוב, אנשים בוחרים לעבור טיפול כזה אצל רופא עור, טיפול רגיל, כלומר טיפול באמצעות "מערביים". הכוונה היא לתרופות כגון סטרואידים, שימוש בויטמינים, שימוש במכשירים כגון מכשיר אולטרה סגול, כל אלה אמורים לעזור בשיפור המצב, אמורים לעזור להחלים מהמחלה ולשפר את מצב העור.

צריך לומר, טיפול בפסוריאזיס הוא לא פשוט וגם אם בוחרים להשתמש בתרופות הנ"ל, הרי שהפתרון עלול להיות חלקי, זמני, ולא פעם גם יכול להוביל לתופעות לוואי שכיחות. למשל, שימוש בתרופות מסוימות יכול להוביל לפגיעה בתפקודי כבד ולחץ דם, חשיפה לאור אולטרה סגול יכול להוביל לכוויות ומחלות אחרות בעור, טיפול בסטרואידים שנחשב מאוד מקובל, יכול להתבצע רק על שטח קטן של העור ולא על כולו, וכמו שימוש בסטרואידים במקרים אחרים, יש סיכון להתמכרות.

אם כך, מה הפתרון לפסוריאזיס?

על מנת לעבור טיפול נכון, ההמלצה היא להשתמש באפשרויות של טיפול טבעי בפסוריאזיס. אנחנו יכולים למצוא יותר ויותר אנשים שבוחרים באופציה זו, אנחנו יכולים גם למצוא יותר ויותר אמצעים שמיועדים לכך. מן הסתם, הטיפול העיקרי במחלה הוא דרך שהייה בים המלח, שם אפשר ליהנות מהבוץ המקומי וחומרים טבעיים אחרים שנמצאים במקום ויכולים לעזור להקלה של המחלה.

אפשר ליהנות גם מטיפול טבעי דרך צמחים וכן תרופות שמכילות חומרים טבעיים. הרבה יותר נכון להשתמש בחומרים אלה, ולו בגלל העובדה שהם לא כוללים חומרים ומרכיבים שהגוף איננו מכיר ועלול לפתח אלרגיה כזו או אחרת אליהם.

כמובן שאם אנחנו בוחרים לעבור טיפול טבעי בפסוריאזיס, הרי שעלינו לבחון היטב את היתרונות של הטיפול וכיצד אנחנו יכולים לבצע אותו בצורה הטובה ביותר. עלינו לבחון האם הטיפול מכיל חומרים דלקתיים שונים והאם התרופות שאנחנו משתמשים בהם טובים לגוף שלנו.

עוד נקודה שאנחנו צריכים להתייחס אליה היא, עלינו לזכור שאנחנו עלולים להחמיר את המצב. כלומר, אם אנחנו לא נדע להגן על העור שלנו, במידה ויש לנו נטייה למחלה, הרי שהמצב שלנו עלול להיות חמור יותר. למשל, אם אנחנו לא נגן על עצמנו מפני השמש, אם אנחנו לא נגן על עצמנו במקרה של שריטה או חבלה, ואפילו במקרים של מתח נפשי. אנחנו חייבים להשתמש בחומרים שיכולים לעזור לנו, בשביל למנוע אפשרות של פגיעה קשה יותר בעור.

צריך לומר, יש לא מעט אנשים אשר פיתחו פסוריאזיס, כתוצאה משימוש בתרופות שונות, כולל תרופות נגד לחץ דם ותרופות אחרות.

תוכלו למצוא כאן מידע נוסף על המחלה ודרכי הטיפול הטבעי.

הוסף תגובה