טיפים חשובים למניעה והתמודדות עם התקפי חרדה

טיפים חשובים למניעה והתמודדות עם התקפי חרדה

התקף חרדה אינו דבר נעים כלל וכלל, ורבים הסובלים מהתופעה מחפשים בכל דרך להימנע ממנו, מה שעלול לעיתים ליצור אפקט הפוך בדיוק אשר יגביר את הלחץ ויקדם את הופעת ההתקף הבא…

התקף חרדה הוא למעשה מין קושי להתמודד עם המציאות ועם מה שהיא מזמנת עבור האדם, מכל מיני סיבות, מוצדקות יהיו אשר יהיו. מדובר ביכולת הכלה מוגבלת שנתקלה בקשיים אשר מונעים מהאדם לסגל לעצמו אפשרות לאיזון פנימי. את נקודת האיזון המתאימה ניתן לנסות ולמצוא על ידי תרגולים וטכניקות שונות של הרפיה, שחרור ומיקוד.

את החרדה עצמה ניתן ולנסות ולמנוע ו/או להתמודד בעת היא מגיעה – יכולת ההתמודדות מושפעת מביטחוננו להשהות את התקפי החרדה, לרווח את הפערים ביניהם, עד כי לא יופיעו שוב בכלל. ניתן לנסות להתמודד נכונה עם החרדה בסיוע טכניקות הרפיה שונות, נשימות ותנועה, מדיטציה ופעולות בילוי מרגיעות מעת לעת כמו שייט, טיול בטבע, הליכה או כל פעילות גופנית אחרת אשר מפחיתה את רמת הלחץ בגוף, הן רגשית והן פיזיולוגית. דרך נוספת להתמודדות נכונה, היא הימנעות ממזונות אשר גורמים להעלאת המתח בגוף, כמו קפה המכיל קפאין, ומזונות מעוררים אחרים דוגמת שוקולד. וכן מזונות עתירי סוכר ושומן. סוכר ידוע כחומר אשר משפיע על מערכת העצבים ועל המערכת ההורמונאלית, שתי מערכות חשובות מאוד להתנהלות תקינה של גופנו.

בנוסף, נכון יהיה במרבית המקרים לקבל סיוע ותמיכה של בני משפחה, חברים ומכרים ובעת הצורך גם גורמי מקצוע מוסמכים – חשוב למצוא את מי שיכול להיות אתכם ברגעים המתאימים בהם מתגבר הלחץ, לפחות כאוזן קשבת. אל תישארו לבד פרקי זמן ממושכים מדי, זה עשוי להגביר את הלחץ לעיתים. במידה והינכם נאלצים לשהות פרק זמן ממושך לבדכם נסו לחפש הסחת דעת שתפיג את הלחץ. צאו לגינה או לטבע, קראו ספר טוב, צפו בסרט מעניין – מצאו את הדרך המתאימה עבורכם להפיג את הבדידות והלחץ.

לסיכום הדברים, רבים התמודדו עם התקפי חרדה בעבר, ובמרבית המקרים מדובר בתופעה ברת טיפול בהחלט.

 

הוסף תגובה