מפתח BI – למי זה מתאים ולמה מומלץ ללמוד את התחום.

מפתח BI – למי זה מתאים ולמה מומלץ ללמוד את התחום.
מפתח BI – למי זה מתאים?

בעידן ההייטק והמידע, עשרות אלפי נתונים משוחררים לרשת מדי יום. הנתונים האלה משמשים ארגונים ועסקים לייעול תהליכים, לטיוב התנהלות העסק ולשיפור הרווחים. האנשים שמובילים את הנתונים הללו ממערכות המידע אל הארגון הם אנשי BI (בינה עסקית); הם אוספים, מסווגים ומנתחים את המידע והופכים אותו לנגיש ולמועיל עבור עסקים.

מטרתה של הבינה העסקית היא לאפשר למשתמשים תהליך קבלת החלטות המבוסס על ידע ועל נתונים, ולא על רגש או על אינטואיציה. תחום ה-BI חווה פריחה משמעותית בשנים האחרונות, והוא הופך במהירות לחלק חיוני בכל עסק או בכל ארגון, החל במגזר הפרטי וכלה במגזר הציבורי.

תחום הבינה העסקית מכיל בתוכו שילוב מיוחד של טכנולוגיה, מערכות מידע ותכנות, לצד תהליכים עסקיים, ארגוניים וניהוליים המשמשים לקבלת החלטות אסטרטגיות. מפתחי BI צריכים להיות בעלי ידע רב בתחומי הטכנולוגיה ובכלים הרלוונטיים. מלבד זאת, נדרש ידע גם בכלים הארגוניים והניהוליים שהופכים את הנתונים לרלוונטיים ולמועילים עבור הארגון.

העוסקים בתחום ה-BI

עם התפתחותם של כלי BI, יותר ויותר תפקידים בתחומים אנליטיים מרחיבים את פעילות הארגונים בתחום ה-BI. בזכות הרחבת הצרכים בשטח, ובזכות התפתחות התחום, ישנם כמה סוגי BI מרכזיים שמתאפיינים בתכונות שונות.

ה-BI הקלאסי מורכב מאנשי IT או מאנשי DBA, המפיקים דוחות מנתונים פנים ארגוניים. ה-BI המודרני מתאפיין במעורבות בלתי נפרדת של משתמשים עסקיים בתהליכי ה-BI. כך, ניתוח הנתונים והממצאים מעמיק יותר ומורכב יותר. ה-BI המסורתי משמש בדרך כלל עבור דוחות שוטפים ומדויקים, אך שגרתיים. ה-BI המודרני משמש עבור תובנות עמוקות יותר בזמן אמת, גם בתחומים כמו שיווק ומשאבי אנוש.

אנשי BI הם בדרך כלל אנשים טכניים מאוד, אשר מפתחים את מערכות ה-BI עצמן ומאפיינים אותן. יחד עם זאת, אנשי BI צריכים להיות גם בעלי יכולות אנליטיות יותר, ובעלי יכולת לנתח את הנתונים בצורה מושכלת ולא רק לעבוד עם המערכות.

קורס BI של מכללת iNT

חושבים שיש לכם את מה שדרוש כדי להתפתח (ולפתח) בעולם ה-BI? קורס BI של מכללת iNT הוא מהקורסים המובילים ביותר בתחום. מכללת iNT מאמינה בהכשרת הסטודנטים שלה בהתאמה לעולם התעסוקתי, כשהמטרה היא לצייד אותם בידע תיאורטי נרחב ובניסיון מעשי. קורס BI של מכללת iNT יעניק לכם את כל הכלים שאתם זקוקים להם כדי להשתלב בקלות בתחום הבינה העסקית וכדי לפתח את הקריירה שלכם בעולם הטכנולוגי הצומח. אנו מזמינים אתכם לקרוא עוד על קורס BI של מכללת iNT ולהתחיל את המסלול שלכם כחלק מהעתיד של עולם המידע. אם לא התחברתם לקורס הזה, מוזמנים להתעניין בלימודי CCNA

הוסף תגובה