מזג אוויר בבודפשט

מזג אוויר בבודפשט

טסים לבודפשט ולא בטוחים האם לארוז מגפיים או סנדלים? אז זהו שלא ממש צריך להתלבט בנושא – מזג האוויר בבודפשט הוא צפוי למדי, עם ארבע עונות מלאות ומסודרות וללא שינויים קיצוניים בטמפרטורה. החורף בבודפשט עשוי להיות קר עם כמות מתונה של שלג, הקיץ חם ושמשי כאשר חודשים יולי אוגוסט, בדומה לקיץ שלנו בארץ, הם החודשים החמים ביותר בבודפשט.

עונות השנה בבודפשט

האביב יכול להיות העונה הטובה ביותר לביקור בבודפשט, שכן צפויים בו ימי שמש בשפע ומעט מאוד גשם. הטמפרטורה מתחילה לעלות בצורה ניכרת בחודש אפריל; השיאים מגיעים בדרך כלל ל – 25 מעלות צלזיוס בסוף החודש, אם כי התקפי קור קצרים להכות אפילו בתחילת חודש מאי.

הקיץ בבודפשט הוא חם למדי ומאופיין בתקופות חמות ממושכות עם שיאים בין 32-35 מעלות צלזיוס. לילות הקיץ הם בדרך כלל חמים מאוד.

טמפרטורות הסתיו יכולות להישאר מעל 20 מעלות צלזיוס עד סוף אוקטובר, עם זאת, הלילות קרים. הקיץ  לעיתים יכול להימשך שבועות עם מזג אוויר יפה אל תוך הסתיו, כאשר חודש נובמבר מביא איתו בדרך כלל גשמים בשפע, ולפעמים אפילו שלג כמו גם ירידה דרסטית בטמפרטורות.

החורף בבודפשט יכול להשתנות. רוחות מערביות מביאות אוויר קריר עם טמפרטורות בין 5-10 מעלות צלזיוס. שקעים הנעים מהים התיכון יכולים להביא סופות שלג, ואחריהן אוויר קר. החורף בבודפשט בדרך כלל קר (במיוחד בחודש ינואר) עם קצת שלג.

הוסף תגובה