ביובית נגד שורשי העצים

ביובית נגד שורשי העצים

הביובית היא משאית אינסטלציה גדולה אשר על פי רוב מתעסקת בבעיות עמוקות ומקיפות של בניינים שלמים או מפעלים גדולים. הביובית מכילה שלושה אנשי צוות על פי רוב, נהג ושני אינסטלטורים מומחים אשר מחזיקים בתעודת הסמכה נפרדת המיועדת לעבודה בביובית. חשוב לציין כי חשיבות רבה קיימת לאנשי צוות מקצועיים ואמינים בשל העובדה כי עוצמתה הרבה של הביובית עלולה לגרור אחריה נזקים רבים לצינורות האינסטלציה שלכם.

שורשי העצים החודרים אל צינורות הביוב שלכם בהחלט דורשים טיפול, אך הביובית איננה הכתובת הנכונה עבור בעיה זו

הביובית מלבד שלושת אנשי הצוות שלה מכילה מיכל גדול וכמה צינורות ארוכים ומאסיביים אשר בעזרתם היא שואבת בעוצמת שאיבה רבה את כל המפריע לזרימתם התקינה של המים בצינורות הביוב. בשל עוצמת השאיבה הרבה חשוב מאוד לשים לב כי הצינורות אכן גדולים ומאסיביים מספיק בכדי לעמוד בשאיבתה של הביובית. פעמים רבות כי הביובית עלולה לגרור אחריה תקלות כמו סדקים רבים, עיוותים ואף פירוד וניתוק מוחלט של הצינורות. על כן חשוב מאוד לשים לב למקצועיותם של אנשי הצוות.

בעיה נפוצה מאוד שקיימת במערכות האינסטלציה אשר בקרבתן ממוקמים עצים רבים היא חדירתם של שורשי העצים אל תוך מערכת האינסטלציה. שורשי העצים חודרים פעמים רבות בשל רצונם לספק לעצמם מזון ומים בלתי מוגבלים. אך חדירות אלה גורמות לבעיות חוזרות ונשנות של סתימות במערכת הביוב. הביובית כאשר תנסה תחילה לשאוב את כל המפריע, לא תצליח לשאוב את שורשי העצים. לכן היא על פי רוב תנקוט בשלב הבא בו היא מזרימה זרם מים רותחים בלחץ רב במטרה להמיס ולהזיז כל מה שמפריע לזרימתם התקינה של המים בצינור הביוב. זרם מים רותחים זה על פי רוב יגרור אחריו עיוותים של הצינור במקרה הטוב ונזילות, חריצים או ניתוק מלא במקרה הפחות טוב. כמו כן שורשי העצים ידבקו אל דפנות הצינור בלבד וכעבור זמן קצר יחזרו אל סורם. ניתן לראות כי בעיה נפוצה זו של שורשי העצים בצינורות הביוב, פתרונה נמצא אצל מדביר טוב ולא אצל הביובית.

הוסף תגובה