מערכות מידע בעידן הדיגיטלי – כל מה שחשוב לדעת

מערכות מידע בעידן הדיגיטלי – כל מה שחשוב לדעת

המידע הנשמר בארגונים השונים מהווה הבסיס לקיומן של חברות רבות. דמיינו את חברות הביטוח, הבנקים או פייסבוק מאבדים את כל המידע הקיים בארגון, האם יהיה בסיס לקיומן? לכן, ניהול מערכות המידע בארגון כה משמעותי. המערכות הפנימיות הכוללות מידע רגיש וכן המידע החשוף לעיני כל (כמו הסטטוס הנוכחי שלכם בפייסבוק) ישמשו בכדי ליצור דו"חות באמצעותם ניתן יהיה לבחון את ההצלחות והכישלונות של החברה, לזהות חולשות קיימות וכן לקבוע אסטרטגיות עתידיות.

מנהל מערכות מידע – נכס משמעותי לארגון

החשיבות הרבה של ניהול המידע הארגוני באופן נכון, במיוחד בתקופה שבה לכל רשומה יש משמעות עצומה וערך כספי, ברורה יותר בעידן הנוכחי בהשוואה לעשורים הקודמים. לא בכדי מנהלי מערכות המידע בארגונים מהווים נכס משמעותי לארגון וגם חברות סטארט אפ קטנות מתחילות להעסיק אנשי מקצוע המתמחים ביצירה, הקמה וניהול של מערכות מידע. הנתונים השונים המצטברים בחברה על לקוחות קיימים ופוטנציאליים מאפשרים להתאים את מוצרי החברה בצורה אופטימלית לכל לקוח ואף ניתן להשתמש בהם (בהתאמה לרגולציה העדכנית) על מנת לשווק מוצרי צד שלישי.

שילוב של מידע וותיק ממערכות ישנות עם מערכות חדשניות
השנים האחרונות התאפיינו באתגר מיוחד – עבודה עם מערכות ביג דאטה. מערכות אלה ריכזו כמות גדולה של נתונים שנאספת ממגוון מקורות ומאחדת בין נתונים מעשורים קודמים במאגרי מידע מוגבלים יחסית, נתונים שנסרקו באופן ידני ונתונים חדשים המרוכזים במאגר הנתונים העדכני של החברה. טיוב הנתונים והצלבתם והיכולת לנהל את המידע על מנת לזהות דפוסים קיימים או להפיק ממנו מסקנות המשליכות על עתידה של החברה הם חלק בלתי נפרד מעבודתו של מנהל מערכות מידע יצירתי המתמחה בעבודה עם מאגרי נתונים שונים.

כיצד מגנים על המידע הרב
נאמר כי "מרבה נכסים מרבה דאגה" – הביטוי רלוונטי גם לנכסים דיגיטליים כמו רשומות רבות שהצטברו בחברה. לאחר שהבנו את המשמעות של נתונים אלה עולה השאלה כיצד ניתן להגן על המערכות השונות? ההגנה היא כפולה: הן בפני גורמים מבחוץ המנסים להגיע למידע ולהעתיקו והן בפני גורמים המעוניינים לחבל במערכות הקיימות. לעתים גורמים אלה הם האקרים חיצוניים המנסים להתחבר למערכות המידע באמצעים שונים ובמקרים אחרים הסיכון עשוי להיות דווקא מבפנים.

לסיכום, ניהול מערכות מידע הופך מדי שנה לתחום מבוקש יותר בתעשייה. אם בעבר היינו פוגשים פונקציה זו בעיקר בחברות גדולות המעסיקות מאות עובדים היום אנו רואים מנהלי מערכות מידע פועלים גם בחברות קטנות ובינוניות ומיישמים פתרונות שונים החל מהטמעת מערכות מידע חדשות וכלה בתחזוקה ובשמירה על מערכות קיימות ואיתור דרכים להשתמש בצורה יצירתית במידע הקיים שהצטבר. ניתן לזהות גם מגמה גוברת ועולה של הטמעת מערכות ביג דאטה על מנת למקסם את השימוש במידע הרב שהצטבר בארגון – ממערכות חדשות וותיקות בחברה כמו גם ביקוש גובר לתחום זה – המשלב ידע ממגוון תחומים כמו ניהול רשתות, ניהול מסדי נתונים ואף אבטחת מידע.
 

הוסף תגובה