האם כדאי לשלב שימורים לחתולים בתפריט היומי?

האם כדאי לשלב שימורים לחתולים בתפריט היומי?

אם אתם מגדלים חתלתול בוודאי שמתם לב לכך שחתולים אוהבים את השגרה שלהם. הם ישנים רוב שעות היממה ומדי פעם מגיחים לפעילות קצרה, בהייה באופק או סתם מנמנמים. למרות סדר היום ה"עמוס" כל כך של חתולים יש פעילות אחת שהם לא מוותרים עליה בשום פנים ואופן ואם צריך הם גם מתעוררים עבורה – לאכול.  וממש כשם שהם מחויבים לשעות הנמנום שלהם, כך הם מקפידים על שעות אוכל סדירות ותכופות.

רוב מגדלי החתולים נותנים לחתולי הבית שלהם אוכל יבש, וטוב שכך. זה האוכל הטוב והבריא ביותר עבור החתולים. אך לא מעט אנשים שואלים את עצמם האם כדאי לשלב בתפריט היומי גם שימורים לחתולים?

ובכן, על פי מומחים אפשר בהחלט לשלב שימורים לחתולים בתפריט השבועי או היומי, כל עוד נשמר יחס נכון בין האוכל היבש לאוכל הרטוב. כאשר היחס המומלץ הוא 60% אוכל רטוב ו – 40% אוכל יבש.

כאשר אתם משלבים שימורי אוכל רטוב לחתולים אתם בעצם:

מגוונים את השגרה של החתול. כפי שציינו השגרה של חתולים היא די משעממת וחוזרת על עצמה. מעגל אינסופי של שינה ואוכל. אם יש לנו אפשרות לשבור קצת את השגרה עם שימורי אוכל רטוב, אז זה בהחלט מומלץ. זה נותן להם משהו לצפות לו, במיוחד אם מקפידים לתת לחתול אוכל רטוב מדי יום באותה השעה. זה עלול אפילו להשאיר אותם ערים עוד איזה חצי שעה במהלך היממה, ערים מציפייה לאוכל הרטוב. וחתול ער הוא חתול יותר אקטיבי, עם פחות סיכויים לסבול מהשמנת יתר.

נותנים להם משהו שהם ממש ממש אוהבים. כאשר אתם משלבים שימורי אוכל רטוב לחתולים אתם מעניקים לחתול שלכם משהו שהוא ממש, אבל ממש, אוהב. ומי מאתנו לא אוהב פינוקים מדי פעם? חתולים אוהבים את שימורי האוכל הרטוב בגלל הריח החזק, המרקם הרך והטעם הנפלא.

החתול זקוק לנוזלים לנוזלים שנמצאים באוכל הרטוב

מעשירים אותם בנוזלים. אחד היתרונות הבריאותיים הבולטים במתן אוכל רטוב לחתולים הוא שאוכל רטוב מכיל כמות גדולה יחסית של נוזלים. בטח הבחנתם כבר שחתלתולים הם לא צרכני מים גדולים. הם לא צורכים כמות גדולה של מים במהלך היום שלהם מה שחושף אותם לכשלים בכליות ככל שהם מתבגרים. יש הטוענים שיש קשר בין השניים – בין השתיה המועטה של חתולים לבין הכשל בכליות בגיל מאוחר.

קשר זה עדיין לא נבדק דיו, אבל אם נותנים לחתול שימורי אוכל רטוב, אז למעשה החתול מקבל יותר נוזלים שנמצאים כבר ממילא בתוך האוכל הרטוב. אם החתולים שלנו היו בטבע הם היו אוכלים ארנבות, לטאות, מכרסמים, ציפורים וחרקים – כל אלו הם חיות שהחתולים טורפים בטבע והם מכילות הרבה מאוד מים ומעט מאוד פחמימות.

מעניקים להם אוכל פחות משמין. לרוב שימורי אוכל רטוב לחתולים מכילים פחות קלוריות מאוכל יבש, וזה קשור לסעיף הקודם. כאמור, אוכל רטוב מכיל כמות גדולה יותר של מים ולכן הוא משמין פחות. ועם אפידמיה של השמנת היתר בקרב חתולים שמשתוללת לה (35% מחתולי הבית סובלים מהשמנת יתר ברמה זו או אחרת), שילוב של אוכל רטוב בתפריט של החתול יכול לעזור לחתול לרדת במשקל.

*שימו לב, המידע בכתבה זו אינו מהווה תחליף להתייעצות עם וטרינר מוסמך

 

 

הוסף תגובה