עבודות אקדמיות בתחום האומנויות

עבודות אקדמיות בתחום האומנויות

לימודים גבוהים זה לא רק מנהל עסקים, עריכת דין, רפואה או הנדסה. יש כיום מגוון רחב של פקולטות שבהן ניתן ללמוד גם אומנויות שונות, לרבות הצדדים העיוניים שלהן. עבור אנשים יצירתיים, לא תמיד קל להתמודד בפעם הראשונה עם הדרישות השונות של עבודות אקדמיות, עם הכללים שבהם צריך לעמוד. כדי להצליח בכך, ריכזנו כמה נקודות שתוכלנה לעזור.

בחירת נושא ותכנון המבנה

בשונה מכתיבה יוצרת או מכתיבה של תסריט שיכולים להתחיל בכתיבה חופשית ואסוציאטיבית, כתיבה אקדמית צריכה להיות יותר מובנית ויותר מתוכננת. אין זאת אומרת שבכתיבה שכזאת אסור להיות יצירתיים, אבל חשוב לעגן את העבודה בנושא הנתון וכדאי לעבוד בצורה מתוכננת. אם ישנה יד חופשית בבחירת הנושא, דבר שמקובל למשל בכתיבת סמינריון, אין לבחור נושא בחופזה, כלאחר יד. בחרו נושא שמעניין אתכם מצד אחד אך גם כזה שיש לכם באמת מה לומר בו ומה לחדש בו. לאחר שיש נושא, צריך לתכנן את מבנה העבודה. יש לרשום בקווים כללים מבוא, נקודות לדיון, אפשרויות לפרקים שונים, השערות. ניתן להתקדם בשלב זה תוך כדי קריאה בחומרים שמצאתם.

איסוף חומרים

לצורך כתיבת עבודות סמינריוניות או כל עבודה אקדמאית אחרת בתחום האומנויות, יש להשקיע מאמץ באיסוף חומרים. יש לוודא כי החומרים שבהם אתם משתמשים מגיעים ממקורות ראויים. אלו יכולים להיות מאמרים שפורסמו בכתבי עת בתחום האומנויות. אלו יכולים להיות ספרים ומחקרים בנושא, בתנאי שערכו אותם על פי קריטריונים מקובלים באקדמיה ויש בהם סימוכין לרמה המקצועית, האקדמית והאומנותית.

חשוב להדגיש כי המקורות צריכים להיות רציניים ומעמיקים, מידע מהאינטרנט יכול לשמש אתכם כרקע כללי אך לא ניתן לצטט מאתרים כגון ויקיפדיה. עוד דבר – לפעמים היצע החומרים בעברית איננו מספיק, בפרט כאשר מדובר בעבודה מסכמת או בכתיבת עבודות סמינריוניות. חפשו גם חומרים באנגלית ואם אתם מתקשים מאוד, תוכלו להיעזר במרצה או במתרגל. יש מוסדות לימוד גבוהים שמעניקים סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות וזו לא בושה להיעזר בכך.

לפני שאתם מגישים

לפני שאתם מגישים את העבודה, טיפ חשוב (ובעצם, שני טיפים). ראשית, בצעו הגהה מקיפה. גם העבודה המעולה ביותר שמציגה תזה נפלאה בתחום האומנויות תיראה רע מאוד אם יהיו בה טעויות בעברית או טעויות הגהה. שנית, העבירו את העבודה למישהו שאתם סומכים עליו (זה לא חייב להיות סטודנט). בקשו ממנו שיקרא את העבודה ויעיר הערות או יציע הצעות. עריכה אקדמית ושיפורים קטנים יכולים להפוך עבודה בינונית לעבודה נפלאה.

שימו לב לציטוטים ולרשימה ביבליוגרפית

במהלך העבודה, הקפידו לשבץ ציטוטים ומראי מקומות. חשוב לבסס את הכתוב על מקורות המידע שלכם ויש לתת להם את הכבוד ברשימה הביבליוגרפית. בחלק מהעבודות האקדמאיות, היבטים אלה הן חובה. בעבודות אחרות, זה יעניק רושם יותר מקצועי ורציני ויהווה תרגול לקראת עבודות הסמינריון שתגישו בהמשך.

הוסף תגובה