ארבע אטרקציות בקסם של טאבה

ארבע אטרקציות בקסם של טאבה

טאבה, שכיום היא עיירת חוף מצרית קטנה וציורית בקצהו הצפוני של מפרץ עקבה, היתה בימים קדומים תחנת עצירה בדרך למבצר עקבה. העיירה הקסומה קיבלה פרסום בינלאומי כפיסת האדמה האחרונה שהוחזרה למצרים לאחר כיבוש חצי האי ע"י צה"ל, והיא ממוקמת ממש במעבר הגבול בין ישראל למצרים. את הגבול ניתן לחצות ברגל או ברכב.

תיירים רבים מכל העולם אוהבים את טאבה, שנחשבת כסוג של ריביירה מצרית בים סוף. המלונות בטאבה מגוונים ומציעים טווח מחירים שמאפשר גמישות לכל כיס. אפשר בזול ואפשר יוקרתי, נתון לבחירתכם.

אז מה עושים בטאבה, ולמה היא כל כך אטרקטיבית?

על המלונות בטאבה כבר אמרנו מילה, כעת הגיע הזמן לסקור את מה שכדאי לכם לראות, לעשות, ובעיקר לחוות לפניכם ארבע אטרקציות שמומלץ לסמן עליהן וי:

1. מצודת צלאח א-דין על "אי הפרעונים": שיט קצר במעבורת מטאבה יביא אתכם אל האי המוקף שוניות אלמוגים, שעליו הוקמה המצודה היפהפייה הקרויה על שם המצביא הערבי, צלאח א-דין. המצודה נבנתה ע"י צלבנים במאה ה-12 לספירה, ושוקמה לאחרונה ע"י המועצה המצרית לעתיקות. כאן ביסס א-דין את חייליו בנקודה אסטרטגית זו, וזאת על מנת שיוכל לשלוט במסחר שהגיע מכיוון אסיה, וגם כדי לדרוש כופר מעולי הרגל למכה. מה שסימפטי יותר מהסיפור על צלאח א-דין זה הנוף הפנורמי שאפשר לראות מהמצודה ושיהמם אתכם לגמרי. תוכלו להשקיף גם אל חופי אילת, ירדן וערב הסעודית. כן, יש לכם ארבעה כיווני אויר.

2. טירת זמאן (קאסל זמאן): ממש באמצע הדרך בין טאבה לנואיבה, על צוק מדברי רומנטי, שוכנת לה טירה מדהימה ביופייה. והיא גם סופר אקולוגית – היא בנויה מהמשאבים המקומיים שמציע הטבע שמסביב. הנוף הקסום ועוצר הנשימה יחד עם הארכיטקטורה האלגנטית של הטירה שובים את ליבו של כל אורח. לא כדאי לפספס!

3. צלילות, שנורקלים וספורט ימי: טאבה אולי לא מהמקומות המפורסמים ביותר לצלילה, ואולי לא תיתקלו בדוב קוטב, אבל מה שבטוח זה שתראו דגים ואלמוגים, והרבה מהם. "ג'זירת פרעון", "מארינה ביי" ו"פיורד סאות' פוינט" הם רק שלושה מבין שלל האתרים המוצעים באיזור טאבה לחוויות ימיות מושלמות.

4. טרקים וטיולי ג'יפים וטרקטורונים בקניון ווישוואשי: ספורט מוטורי או טרק בלתי נשכח? מובטח לכם בילוי מהנה, כך או כך. הקניון ממוקם כשעתיים הליכה מהחופים השלווים של ראס א-שטן, בין טאבה לנואיבה. זהו מקום קטן למדי עם בריכות מים קטנטנות בקרבת ואדי מילחה. ואדי מילחה מוביל אל קניון הצבעים שגם אותו מומלץ שלא לפספס. חדר במלון בטאבה לכמה ימים יעניק לכם את החופש והשקט להחליט מה בא לכם לעשות ואיפה תרצו לטייל.

מה היה לנו? ים, אלמוגים, דגים בשלל צבעים, נוף פנורמי, מצודה, טירה וטבע מרהיב ביופיו מכל עבר. זוהי טאבה, קסומה ומזמינה, ומומלץ לא לפספס אותה ואת האטרקציות שמסביב לה.

הוסף תגובה