תרשמו, אלו הצמחים הכי מתאימים לגידול הידרופוני

תרשמו, אלו הצמחים הכי מתאימים לגידול הידרופוני

מערכות גידול הידרופוניות מעניקות לנו הזדמנות לגדל צמחים ללא תלות בקרקע, ואי תלות זו יוצרת תנאים טובים יותר לגידול מגוון רחב של צמחים מסוימים. בעיות רבות שמיוחסות לשיטת הגידול המסורתית נעלמות כאשר עוברים לגידול הידרופוני, למשל סיכוי קטן יותר להופעת מזיקים ולכן צמצום השימוש בחומרי הדברה הנחשבים לרעילים לבני האדם. ועל אף שגידול הידרופוני מקושר באופן אסוציאטיבי עם גידול ירקות, בשיטה ההידרופונית אפשר לגדל כמעט כל צמח שרק רוצים, החל מפרחי נוי דרך עצים ושיחים ועד לעשבי תיבול.

אז אילו סוגי גידולים הכי מתאימים לשיטת הגידול ההידרופוני?

הנה כמה סוגי צמחים שמשגשגים בתנאי גידול הידרופוניים:

פירות

פירות קטנים וקלי משקל מתאימים מאוד למערכות הידרופוניות, אפילו עצי פרי קלילים. אם יש לכם חממה או מקום גדול שבו אתם מגדלים אז תוכלו לגדל בקלות רבה עצי פרי גדולים. אם אין לכם הרבה מקום פנוי תוכלו לשלב בין גידול הידרופוני בתחילת התהליך וכאשר עץ הפרי גדל, העבירו אותו לגידול מסורתי בקרקע. פירות אידיאלים להידרופוניקה הם: פפאיה, פטל ואפילו תותים.

עשבי תיבול

אם יש קבוצה של צמחים שבולטת בהתאמתה לשיטת הגידול ההידרופונית אז זו היא ללא כל ספק קבוצת עשבי התיבול. עירית גדלה בצורה נפלאה בגינות הידרופוניות ואפשר לשתול שפע של צמחי עירית פר מטר רבוע. גם בזיליקום ישגשג, יש שגורסים שבזיליקום שגודל הידרופונית טעים יותר מבזיליקום שגדל בשיטה המסורתית. מנטה משגשגת אף היא בגינות הידרו כמו גם רוזמרין, פטרוזיליה, אורגנו, גַּרְגִּיר הנחלים וגם אֵזוֹב תַּרְבּוּתִי מתוק. למעשה אם אתם גננים הידרופוניים בתחילת דרכם מומלץ להתחיל עם עשבי תיבול מאחר וסיכויי ההצלחה שלהם הם הגבוהים ביותר כבר למן הניסיון הראשון. תנאי ההידרו אידיאלים לגידול עשבי תיבול בשל הלחות המאפיינת את סביבת הגידול ההידרופונית. מרווה פחות מוצלחת בשיטה זו מאחר והיא צריכה סביבה יבשה.

ירוקים

חסה היא מהצמחים הירוקים שמתאימים בול לשיטה זו, אך לא רק היא. גם תרד, כרוב ומנגולד. למעשה כמעט כל צמח ירוק שאתם אוהבים לאכול יכול לגדול היטב בשיטה ההידרופונית, ובמיוחד ירוקים שלא צומחים לגובה רב. הם גדלים מהר ובתחזוקה מינימאלית. שיהיה בתאבון.

מטפסים

גם צמחי מאכל מטפסים מתאימים למערכות הידרופוניות וגדלים בהן היטב. עגבניות, פלפלים, אפונה או מלפפונים יצליחו ובלבד שנספק להם תמיכה ונדאג שתהיה להם אפשרות להתפתח אנכית. במקרה של צמחים אלו אסור לשכוח להשאיר מקום רב להתפתחות השורשים.

ירקות אדמה ושורש

על קבוצת ירקות אלו נמנים תפוחי אדמה וגזרים, למשל. אלו גדלים היטב בשיטת גידול הידרופוני, יש שגורסים שהם אפילו גדלים טוב יותר בקונטיינרים הידרופוניים גדולים מאשר באדמה. גם לקבוצה של צמחים זו חשוב לספק הרבה מקום להתפתחות השורשים, לפחות 20 סנטימטרים עומק עבור גידולים גדולים כגון תפוחי אדמה ולפחות 7.5 סנטימטרים לגידולים קטנים יותר דוגמת גזרים.

הוסף תגובה