בייבילייד – בואו להכיר הגיבורים של הילדים שלכם

מעת לעת עולה סדרת ילדים שכובשת את המסכים וגורמת להם להתיישב מול המסך במשך ימים ושבועות, מבלי לזוז, במטרה לראות מה כל אחת מהדמויות בסדרה עושה. לא פעם, אותן דמויות שמופיעות בסדרה מקבלות חיים גם מחוץ למסך באמצעות מוצרים וחפצים שונים, תחפושות ובאמצעות שלל אביזרים שונים שכל ילד רוצה וחייב להחזיק אצלו.

בייבלייד היא אחת מהסדרות האלה. מדובר על סדרת אנימה יפנית שהחלה להיות משודרת בשנת 2000, והיא שודרה במשך עונות, כך שהדור הראשון של הדמויות זכו לעונה אחת, ובמשך נוצרו דורות נוספים וכל אחד מהם זכה לעונת שידור אחת שנמשכה מינואר עד דצמבר. בסך הכל היו 10 עונות, כאשר הדמויות שהופיעו בעונות הראשון, לא המשיכו לעונות הבאות, כלומר, הן לא נכללו בדורות הבאים של הסדרה.

בייבלייד המתארת סביבונים אשר שמם הוא בייבליידים,  ולכל אחד מהם יש מפעיל משלו, עם צורה מיוחדת. המטרה של הסביבונים השונים היא להיאבק אחד בשני, כאשר מי שנשאר להסתובב אחרון, הוא המנצח.

לכל אחד מאותן דמויות בסדרה יש אופי מיוחד, צבע שונה וכן כוחות על מסוים, אלה באים לידי ביטוי באופן בו הם נאבקים אחד בשני, ישנן דמויות שכוחות העל שלהן הם התקפיים, למשל מתקפת סופה או שליפת ציפורני נמר, ויש דמויות שכוחות האל שלהן הם הגנתיים, כמו למשל, יכולת לשלוף שריון, לעוף וכדומה. ישנן דמויות שמציינות נאמנות, אחרות מציינות חוכמה, ועוד. כמו כן, חלק מהדמויות הן ספורטאים (למשל שחקני כדורסל, בייסבול ופוטבול) ודמויות אחרות הן אמנים וכדומה.

הדמויות מחולקות לא רק על פי כישורים וכוחות על, אלא גם על פי חבורות. ישנן מספר חבורות שפועלות בסדרה, למשל חברות אולסטרס, חבורת הנמרים הלבנים, חבורת מכסחי הבייביליד ועוד. החברים בכל קבוצה פועלים ביחד, נחשבים חברים נאמנים.

ביקורות על הסדרה

מדובר אומנם בסדרה אשר מהצד עלולה להיתפס כסדרה "אלימה" עבור ילדים, אך זה לא בהכרח כך. יש בסדרה הזאת הרבה מעבר לאלימות, יש בין סיפור על חברות, נאמנות, ותכונות אופי אחרות שילדים יכולים וצריכים להתחבר אליהן. בין אם מדובר בחוכמה, יצירתיות ועוד.

הסרה זכתה לביקורות משבחות על הייחודיות שלה וכן על איכות היצירה ומגוון הדמויות שמופיעות בה. העובדה שהיא משודרת כבר למעלה מ-10 מלמדת עד כמה היא פופולארית ביפן ובמקומות אחרים בעולם.

על הדמויות והשחקנים בסדרה

אומנם מדובר בדמויות מאוירות, אך בגרסה אשר משודרת בישראל אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של מדובבים מפורסמים, ביניהם השחקנים דן תורן, לירז צ'כי, יובל סגל, לירון לב ואפי בן ישראל.

הוסף תגובה