אחת שיודעת – בואו להכיר אחת שבאמת יודעת

אחת לכמה זמן עולה למסכים, סדרת נוער שכובשת את הצעירים והופכת להיות הדבר הכי מדובר בקרב נערים ונערות. אם בשנות השמונים היתה זו דגארסי ובשנות התשעים בוורלי הילס 90210, אז בשנות האלפיים זו הסדרה, אחת שיודעת שמוכרת גם בשמה הלועזי ג'וסיפ גירל.

הסדרה החלה לרוץ בשנת 2007 ונמשכה עד שנת 2013. היא התבססה על סדרת ספרים בשם זה, אשר במרכז הסדרה עומדת בלוגרית שמכונה "אחת שיודעת" אותה דיבבה השחקנית קריסטין בל. כל הסדרה סבבה סביב חבר'ה צעירים שמתגוררים באפר סייט סייד במנהטן, ניו יורק.

העלילה, בדומה לעלילות של תוכניות נוער אחרות מהעבר ומהווה, התעסקה בחוויה של אותם בני נוער, ביריבות ביניהם, רומנים ועוד. ההבדל בין סדרה זו לסדרות נוער אחרות, היא לא רק העובדה שהיא הוצגה מנקודת המבט של אותה בלוגרית שיודעת הכל, אלא שהיא התייחסה אל הדמויות כשחקנים במשחק שחמט שלכל אחד יש תפקיד, ואינטרס מסוים שהוא רוצה למלא.

בני הנוער בסדרה הם עשירים, שחיים את החיים הטובים, אך מתמודדים עם בעיות שונות, בין אם זה בעיות שונות שקשורות ליחסים ביניהם, בין אם זה בעיות שקשורות ללימודים ולעבודה, הורים ומשפחה וכאמור גם ליחסים ביניהם, אשר לא פעם מגיעים לרומנים סוערים ולא פעם למאבקים אשר מובילים למעשים פליליים אשר חלק מהדמויות נוקטות נגד דמויות אחרות.

ביקורות על הסדרה

במהלך השנים הסדרה זכתה להצלחה גדולה בקרב בני נוער, צעירים רבים צפו בה בכל רחבי העולם והיא זכתה לרייטינג יפה. מאחר ומדובר בסדרת נוער אז היא לא זכתה להתייחסות שזוכות להן תוכניות אחרות ובכל זאת היא זכתה להכרה רבה.

מהצד השני צריך לומר, שבדומה לסדרות נוער אחרות, גם אחת שיודעת התמודדה עם בעיה מוכרת, לפיה הסדרה החלה את דרכה כמשהו חדשני, חתרני ומיוחד, ועם הזמן היא נמשכה אל מחוזות מוכרים לסדרות מסוג זה של אופרת סבון לצעירים, ובהתאם לכך הביקורות השתנו לרעה.

דמויות ושחקנים בסדרה

בלייק לייבלי משחקת את סרינה ואן דר וודסון, היא מוגדרת כילדה הרעה של הסדרה אשר מעבירה את רוב המידע לבלוג אודות חברותיה וחבריה. היא נמצאת ביחסים לא טובים עם חלק גדול מהדמויות אך לבסוף מתחתנת עם אחד מהם.

לייטון מיסטר משחקת את בלייר וולדורף, מי שנחשבת למלכה של החבורה. בעיניי שאר הדמויות היא סנובית, רעה אשר בוחרת להתייחס בצורה מאוד שלילית אל חבריה וחברותיה.

צ'ייס קרופקוד משחק את נתניאל, דמות אשר מוצאת את עצמה ברומנים רבים עם בנות בסדרה, ובין היתר גם נמשך לנשים מבוגרות ממנו.

פן בדג'לי משחק את דניאל האמפרי, חברה של סרינה אשר גם מתחתן איתה בסופו של דבר. בסוף העונה השלישית מתגלה שהוא למעשה האחת שיודעת.

הוסף תגובה