בוב הבנאי – כל מה שאנחנו אוהבים שזה הרפתקאות

אחד האלמנטים שחוזרים על עצמם כמעט בכל סדרת ילדים, היא הרצון להציע להם עולם של הרפתקאות. להציג בפניהם כיצד גיבור הסדרה יוצא אל העולם, חווה אירועים מרגשים שונים, תוך כדי שהוא פוגש אנשים, תוך כדי שהוא נאלץ להתמודד עם קשים שונים, וכל זה כמובן עטוף במוסר השכל מסוים אותו הילדים אמורים ללמוד.

הסדרה בוב הבנאי הבריטית, איננה שונה במובן זה מסדרות אחרות. ההבדל הוא שמדובר בסדרה מאוד מצליחה, משעשעת, והיא מציעה נקודת מבט מעט שונה מזו שתוכניות אחרות מציעות בכל הקשור להרפתקאות של גיבור התוכנית ובמסר שהיא מעבירה.

התוכנית בוב הבנאי עלתה למסכים בשנת 1998 והיא שודרה עד שנת 2012 במתכונתה הראשונה, כאשר בשנת 2015 היא עלתה במתכונת חדשה. במהלך השנים, התוכנית שודרה במעל לשלושים מדינות, כולל ישראל, בהצלחה מרובה.

העלילה של הסדרה מתארת את חייו של בוב, אשר כפי שניתן להבין הוא בנאי, אשר ביחד עם חבריו הוא בונה בניינים ומבנים שונים, כולל מבני מגורים, מפעלים ועוד שורה ארוכה של מבנים, כמו כן הוא עוסק בשיפוצים ותיקונים שונים בבית. העלילה מתמקדת לא רק בהרפתקאות שעוברים בוב והחברים שלו, אלא גם בסיפורים האישיים שלהם, כאשר הדגש העיקרי הוא, להציג את חשיבות החברות ביניהם, יישוב קונפליקטים, עבודה בשיתוף פעולה וכן את היכולת לתקן כל דבר, מכאן גם נובעת קריאתו העיקרית "נצליח לתקן", שהפכה למוטו של הסדרה.

ביקורות על הסדרה

הצלחתה הגדולה במהלך השנים, כולל ההחלטה להחזיר אותה למסכים, מלמדת שמדובר בסדרה חינוכית פופולארית ואהובה מאוד. בין היתר, בזכות המסר הייחודי שהיא מעבירה לילדים.

דמויות ושחקנים בתוכנית

הדמות העיקרית היא בוב כמובן, כאשר לצידו יש את חברתו ונדי אשר ביחד עם מגדלים חתול. לצידם יש צוות חברים וכן צוות עובדים של בוב.

הדמויות בסדרה בעברית מדובבות על ידי גיתית שובל, דן שצברג, אמיר אביגי ועוד שורה של שחקנים נוספים.

פרט טריוויה על הסדרה

בשנת 2000 שיר הסדרה "כן, כן, כן" היה להיט בבריטניה ומכר למעלה ממיליון עותקים ובכך היה לשיר הנמכר ביותר באותה שנה באי.

בשנת 2001 יצא סרט באורך מלא על בוב הבנאי ובו כיכב אלטון ג'ון.

הוסף תגובה