האוס – לכל רופא השיגעון שלו

מאז ימיו הראשונים של הסיטקום, בתי חולים היו אחד המקומות האהובים ביותר על יוצרים. לא מעט תוכניות הציגו עלילות שהתרחשו בין כתלי בית החולים, בין אם הן עסקו במערכות היחסים שבין הרופאים לעצמם, בין הרופאים לפציינטים שלהם ובכלל על כל מה שמתרחש באחד המקומות הכי סואנים והכי מעניינים שיש.

הסדרה האוס אשר שודרה בין השנים 2004 לשנת 2012, גם היא התרחשה בין כתלי בית חולים, אך היא היתה מעט שונה מסדרות אחרות, בזכותו דמותו של האוס, אותו שיחק יו לורי. השונות של הסדרה באה לידי ביטוי בכך, שהיא לא ניסתה להציג את העולם הרגיל של הרופאים ושל הקשר ביניהם, אלא היא ניסתה להציג את דמותו הייחודית של האוס בתור גאון שמבצע עבודות שנויות במחלוקת בתור ראש מחלקת האבחון הרפואי בבית חולים בניו ג'רזי.

הרעיון של הסדרה היה, להציג בכל פרק מקרה רפואי מסוים, כאילו מדובר במקרה בלשי ייחודי, כאשר המהות היתה להתעסק במקרים ולא בהכרח בדמויות ובמה שעובר עליהן, דבר שהיה מאוד מקובל עד אז בכל מה שקשור לתוכניות שעוסקות בבתי חולים.

הסדרה התבססה על חוויותיו האישיות של יוצר הסדרה דיוויד שור אשר טופל בבית חולים דומה לזה שמוצג בסדרה. המטרה שלו היתה להציג את המקרים השונים כפי שמוצגים מקרי פשע בתוכניות משטרה, כאשר לדמות הראשית בסדרה, יש סוג של נכות מסוימת, לא בהכרח פיזית כמו נכות נפשית שמשפיעה עליו במהלך עבודתו.

דמויות ושחקנים בסדרה

כאמור, השחקן הראשי בסדרה הוא יו לורי שמשחק את האוס. מלבד היותו שחקן בסדרה, הוא גם שיחק בלא מעט סדרות וסרטים, בין היתר הוא כיכב במשך מספר פרקים בסדרה VEEP  בתור סגן נשיא ארצות הברית ומועמד לנשיאות, וכן הוא הוציא אלבום וספר. בעונה האחרונה של הסדרה הוא קיבל את השכר הגבוהה ביותר לה זכה שחקן בסדרת דרמה.

מלבדו בסדרה שיחק גם ג'יסי ספנסר, אשר מככב בסדרה כבאי שיקגו כבר למעלה מחמש שנים, עומר אפס אשר שיחק בעברו מספר סרטים, וכן רוברט שון לאונרד, ששיחק בסרט "ללכת שבי אחריו".

ביקורות ופרסים

הסדרה זכתה במהלך השנים לביקורות מאוד טובות, בין היתר בזכות העובדה שהיא הציגה לצופים זווית אחרת על בית חולים, שונה מזו שהם בדרך כלל זכו לראות בתוכניות אחרות. כמו כן הסדרה זכתה להצלחה גדולה בזכות העובדה שהיא לא היתה טבעית, היא היתה מאוד מיוחדת. יו לורי עצמו זכה לביקורות חיוביות ומשחקו נחשב איכותי ומחשמל.

עם זאת בשנים האחרונות שלה, היא כבר זכתה לביקורות פחות משבחות, בין היתר בגלל השינויים הרבים שחלו בקאסט וכן בגלל שינויים תכופים בקווי העלילה.

הסדרה זכתה בפרסי אמי, גלובוס הזהב ובפרסים רבים נוספים.

פרט טריוויה על הסדרה

בשנת 2012 היא הצליחה להיכנס לספר ג'ינס כסדרה הכי נצפית בעולם, היא שודרה במעלה מ-66 מדינות.

הוסף תגובה