המדריך לרוצח – כאן לומדים איך לרצוח

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות לא מעט סדרות טלוויזיה שבוחנות כיצד התבצעו פשעים שונים, אמיתיים. מדובר בסדרות שהן לכאורה דוקומנטריות אך הן דמיוניות לגמרי שפשוט שאבו השראה ממקרים אמיתיים.

לצד סדרות אלו, אפשר למצוא גם לא מעט סדרות אשר שמות במרכז דמויות לא בהכרח חיוביות, לא בהכרח דמויות שהיינו מזדהים איתן בעבר בתור צופים, אך מאחר ואותן סדרות מציגות אותן עם החולשות שלהן, הרי שהרבה יותר קל לנו לקבל אותן.

הסדרה המדריך לרוצח שעלתה בשנת 2014 למסכים ומשודרת כבר חמש עונות, זכתה להצלחה גדולה בזכות העובדה שהיא מחברת במובן מסוים את שני הז'אנרים ביחד. מדובר על סדרה שהיא דרמה משפטית אשר מעמידה במרכזה דמות אשר מצד אחד היינו יכולים להזדהות איתה בקלות בכל סיטואציה אחרת, בגלל מעמדה, ומצד שני, קשה לנו לקבל אותה בגלל מעשיה.

הסדרה מתעסקת באנאליס קיטינג, פרופסורית למשפט, אשר מייצגת פושעים רציניים ומשמעותיים ומדי שנה היא בוחרת מספר סטודנטים אשר יזכו לעבוד איתה במשרד עריכת דין שלה. העונה הראשונה מתחילה בכך שאותם סטודנטים וכן אנאליס עצמה, מוצאים את עצמם מעורבים בפרשיית רצח קשה באוניברסיטה, מה שיאלץ אותם להביא את כל מה שהם למדו ועבדו עליו במסגרת הלימודים, מתוך כוונה להוכיח את חפותם ולגלות מי הרוצח.

הסדרה שונה מסדרות אחרות בתחום, הן בגלל שהיא נעה מהעבר להווה באופן קבוע, וכן היא מתארת לפרטי פרטים מעשי אלימות ורצח. צריך לומר, קיים קשר בין העונות השונות, למרות שפרשיית הרצח מהעונה הראשונה נפתרת עדיין יש לה השפעה על הדמויות השונות גם בעונות הבאות.

ביקורות על הסדרה

הסדרה זכתה לביקורות מהללות ולרייטינג מאוד גבוה. בין היתר היא זכתה לפרסי אמי, פרסי סאג ועוד. מכון הסרטים האמריקאי בחר אותה כתוכנית הטלוויזיה של השנה וכן היא זכתה בתואר סדרת דרמה מצטיינת. הצלחתה הגדולה הובילה לכך שהיא חודשה כאמור לעונה חמישית והיא משודרת בכל העולם.

שחקנים ודמויות בסדרה

ויולה דיוויס משחקת את דמות של אנאליס קייטינג, פרופסורית שעומדת במרכז הסדרה, בילי בראון משחק את הבלש נייט לייהי ומאהבה של אנאליס, ג'ק פלאהי משחק את דמותו של קונור וולש, סטודנט למשפטים של אנאליס, אייז'ה נעמי קינג משחקת את מקיילה פראט, תלמידה שאפתנית שחולמת להיות כמו אנאליס.

פרט טריוויה על הסדרה

מי שייצרה את הסדרה היא שונדה ריימס אשר זכתה להצלחה גדולה בזכות האנטומיה של גריי וכן בזכות הסדרה סקנדל. היא נחשבת לאחת היוצרות השחורות החשובות ביותר בעולם הטלוויזיה.

הוסף תגובה