סמי הכבאי – הגיבור הראשון של הילדים

לא מעט הורים לילדים קטנים, מגלים עם הזמן שאחת הדרכים הטובות ביותר להרגיע אותם או לגרום להם להיות מרוכזים ולהיות בשקט, היא דרך תוכניות טלוויזיה שונות. היו כבר לא מעט מומחים לטיפול בילדים אשר טענו שבגילאים מסוימים, הטלוויזיה היא החבר הטוב ביותר של ההורים והמטפל הטוב ביותר של הילדים, מאחר והיא מעניקה להם מגוון תוכניות לצפות בהן.

לשם כך, צריך למצוא כמובן תוכנית שהילדים יתחברו אליה וירצו לצפות בה כמה שיותר. במקרים מסוימים, זה חורג אפילו מצפייה בטלוויזיה, כשמדובר בתוכניות מצליחות אשר מעבר לכך שהן משודרות על בסיס קבוע, אזי שיש להן גם מוצרים נלווים שונים שהורים יכולים לקנות לילדים, בין אם מדובר בצעצועים, בגדים, משחקים ועוד.

אין ספק שבדור הנוכחי, סמי הכבאי הוא הגיבור הגדול של מרבית הילדים. מדובר בסדרה מאוירת שהגיעה אלינו מבריטניה. היא הופקה בשלושה שלבים. השלב הראשון שודר משנת 1985 עד 1994, השלב השני מ-2003 עד 2005, והשלב השלישי משנת 2008 ועד היום.

סמי הכבאי, כפי שניתן להבין משם הסדרה, הכוכב הראשי שלה הוא סמי שמתפקד בתור כבאי בתחנה של פונטיפנדי, כאשר בכל פרק, אחת הדמויות נקלעת לצרה מסוימת (בין אם היא יוצרת אותה, בין אם בטעות או בכוונה), ואז אחד הקרובים של אותה דמות מתקשרת אל תחנת הכיבוי ומשם יוצאת כבאית שבראשה נמצא סמי ולצידו חבריו הטובים, אלביס ופני.

הסדרה מציגה מגוון רחב של אירועים משעשעים ומצחיקים, אך גם אירועים עם מוסר השכל ממנו הילדים יכולים ללמוד לא מעט.

ביקורות על הסדרה

במהלך השנים הסדרה זכתה לביקורות חיוביות מכמה סיבות, ראשית, היא מציגה בפני הילדים מצבים מגוונים וכיצד אפשר להתמודד איתם בצורה יפה וחינוכית. שנית, להבדיל מסדרות רבות אחרות שמשודרות היום, הסדרה איננה כוללת אלימות, כל מה שמתרחש בה, נעשה בצורה מאוד שלווה, חברותית, בדיוק כפי שתוכניות ילדים אמורות להיות. שלישית, הסדרה מציגה מדי פעם דברים חינוכיים שקשורים לאיכות הסביבה וכן להגנה על בעלי חיים.

על דמויות ושחקנים בסדרה

כאמור, הסדרה היא מאוירת, הגיבורים הראשיים שלה הם סמי ג'ונס הכבאי המצטיין, אלביס חברו השלומיאלי של סמי, ויקטור סטיל מפקד התחנה, פני מוריס הכבאית היחידה בכוח, וטרבור נהג אוטובוס בעיירה. בנוסף ישנם עוד דמויות שונות, אנשים שמתגוררים בעיירה וכן דמויות שעובדות בתחנת הכיבוי.

בסדרה שמשודרת בישראל הדמויות מדובבות לעברית על ידי שחקנים כגון, שרית וינו אלעד, שי זורניצר, אלברט כהן ועוד.

פרטי טריוויה על הסדרה

מלבד הסדרה, הופקו גם שלושה סרטים על סמי הכבאי וההרפתקאות שלו.

השמות של הדמויות בסדרה שמשודרת בישראל, שונו על מנת להתאים לשמות עבריים. כך שמו של טרבור למשל שנה ליענק'לה, דיליס לאדלה, סם לסמי ועוד.

הוסף תגובה