עקרות בית נואשות

בשנת 2004 עלתה הסדרה עקרות בית נואשות ומהרגע הראשון היא זכתה להצלחה מסחררת. על פניו מדובר בסדרה עם סיפור פשוט שלא נשמע מרתק ברמה כזו שיכול לייצר עניין עבור צופים וצופות, ובכל זאת הסדרה רצה במשך שמונה עונות בהצלחה רבה, קיבלה תשבחות רבות מהמבקרים, זכתה בפרסים רבים, והפכה לסוג של מותג טלוויזיוני.

העלילה של הסדרה מתמקדת בארבע עקרות בית אשר מתגוררות ברחוב אשר נמצא בפרבר רגוע בארצות הברית. כל הסדרה מתעסקת ביחסים שבין הנשים עצמן, ביניהן לבין בני המשפחה שלהן וכן ביניהן לבין תושבים נוספים בפרבר. הסדרה נפתחת בהתאבדות של עקרת בית בפרבר, ומכאן היא מתקדמת כאשר המאורע נמצא כל הזמן ברקע, בין אם זה ביחסים ביניהן ובין אם זה בהתנהלות של כל אחת מהנשים.

הסדרה זכתה להצלחה גדולה, הן בגלל העובדה ששיחקו בה שחקניות איכותיות בעלות עבר והווה טלוויזיוני מצליח מאוד, והן בזכות העובדה שהוא שם במרכז עקרות בית בצורה עניינית, ייחודית, ומתוחכמת. אם בתוכניות אחרות היה נהוג להעמיד במרכז את הגברים שלהן ורק אז אותן, הרי שכאן הן עמדו במרכז והגברים הם אלה שעמדו בשוליים. צריך לומר, שהן לא הוצגו באופן מגוחך או מטופש, אלא דווקא הוצגו בצורה מאוד חכמה, מעניינת וייחודית.

ביקורות על הסדרה

כאמור, מהפרק הראשון הסדרה קיבלה תשבחות רבות, היו מי שטענו שמדובר בגרסה חדשה ועדכנית, בוגרת יותר, של סקס בעיר הגדולה המיתולוגית. הסדרה זכתה לא רק לשבחים ולרייטינג גבוה (למעלה ממאה מיליון צופים באופן קבוע), אלא גם לשלל פרסים, ביניהם פרסי אמי, גלובוס הזהב, ואפילו לפס מיוחד כמחווה על ירידת מהמסמכים בשנת 2012.

צריך לומר שהביקורות המהללות וכן הרייטינג המצליח, הם בניגוד גמור לז'אנר של הסדרה. בעיקרון מדובר בסדרה שנחשבת לאופרת סבון אשר בדרך כלל לא זוכות להצלחה כל כך מסחררת, לפחות לא בקרב המבקרים ולא בקרב הארגונים שמעניקים פרסים בטלוויזיה. עקרות בית נואשות, היתה שונה במובן זה.

שחקניות ודמויות בסדרה

טרי האטצ'ר מי ששיחקה בסדרות וסרטים שונים, שיחקה בסדרה את סוזן מאייר, פליסטי האפמן, קומקיאית ושחקנית, שיחקה את לינט סקאבו, מרשה קרוס שיחקה במלרוז פלייס, שיחקה את ברי ואן דה קמפ, ואווה לונגוריה אשר משחקת במשפחה מודרנית, שיחקה את גבריאל סוליס. הן עקרות בית נואשות.

לצידם שיחקו גם קייל מקלכלן את בעלה השני של ברי,  וכן ונסה ויליאמס שיחקה את חברה של לינט שעוברת לגור גם היא בפרבר.

פרט טריוויה על הסדרה

הרחוב והפרבר בו התרחש הסדרה, היו דמיוניים לגמרי.

בתקופת כהונתו של הנשיא ג'ורג' בוש הבן, טענה אישתו לורה שהיא "עקרת בית נואשת" כי הנשיא הולך לישון מוקדם והיא נשארת לבדה.

הוסף תגובה