פוקימון – מעולם המחשב אל עולם הטלוויזיה

המסלול של תוכניות טלוויזיה הוא בדרך כלל ברור וקבוע. הן מתחילות כתוכניות שמשודרות בערוץ המקומי במדינת המקור בה ייצרו אותה, אם היא מצליחה היא נמכרת לצפייה ברחבי העולם, תוך כדי היא הופכת לזיכיון אשר מוכר מוצרים שונים לקהל המעריצים והצופים בסדרה, והרבה פעמים בשלב מסוים, כחלק מהזיכיון של הסדרה, היא מגיעה גם אל מסכי המחשב והקונסלות השונות בתור משחק.

הסדרת פוקימון היפנית, עשתה את הדרך ההפוכה. היא החלה כמשחק מחשב בשנת 1996 עבור קונסלת משחקים גיימבוי, ועם הזמן היא הגיעה גם אל המסכים, הן מסכי הטלוויזיה והן מסכי הקולנוע וכן הפכה להיות זיכיון מדיה שמפרסם ומשווק מגוון רחב של מוצרים, בעיקר לילדים שהם קהל היעד של הסדרה.

צריך לומר, זה לא הדבר היחידי שהסדרה נבדלת מסדרות טלוויזיה אחרות. בניגוד למרבית סדרות הטלוויזיה, כולל סדרות ילדים, כאן מדובר על סדרה יפאנית שכבשה את העולם, כולל את ארצות הברית ומדינות המערב. זה אומנם קורה מעת לעת, אך זה לא דבר נפוץ. בדרך כלל, אלה סדרות אמריקאיות שכובשות את יפן.

הסדרה פוקימון היא סדרת אנימה אשר מתמקדת בהרפתקאות שעוברות על מפלצות קטנות שנמצאות בתוך כדורים (משמעות השם פוקימון היא מפלצות כיס). הסדרה מתמקדת באש, ילד קטן בן 10 שמטרתו היא להפוך להיות מאמן פוקימונים הגדול בהיסטוריה. בדרך להגשמת המטרה שלו, הוא פוגש מגוון רחב של דמויות, חלקן הופכות להיות חברות שלו, אחרות הופכות להיות אויבות. הוא מבקר במקומות רבים ונאלץ להילחם לא מעט נגד דמויות שונות. כל קרב כזה מאפשר לו לקבל תג, כאשר התגים מקנים לו את הזכות ליטול חלק בליגת הפוקימונים.

ביקורות על הסדרה

עצם הצלחתה, והפיכתה ממשחק וידיאו לסדרת טלוויזיה עם זיכיון בינלאומי למגוון רחב של מוצרים, מלמד עד כמה הסדרה מוצלחת וזוכה לפופולאריות רבה ברייטינג בקרב ילדים. הסדרה משודרת כבר עשרים שנה בהצלחה רבה.

על דמויות ושחקנים בסדרה

הדמות הראשית היא כאמור אש שמופיעה בכל הפרקים בסדרה, דמויות נוספות הן פיקא'צו, צ'אריזרד, גרניג'ה ולייקאנרוק, כולם פוקימונים שונים.

מלבד אש, יש את מיסטי שמצטרפת למסע שלו, ברוק, מאמן כושר קשוח שגם הוא מתלווה למסע של אש, טרייסי שמצייר פוקימונים ועוד שורה של דמויות, חלקן כאמור חברות של אש ואחרות נלחמות בו.

הדמויות הינן מאוירות ובגרסה העברית היא מדובבת על ידי שחקנים ישראלים, בניהם יהוכין פרידלנדר, יהותן מגן, יובל בינדר ועוד.

פרטי טריוויה על הסדרה

מלבד סדרת טלוויזיה, הרי שיש גם מגוון סרטים של פוקימונים, סדרות אינטרנט שמשודרות בערוץ יוטיוב של פוקימון וכן סדרות בת שנוצרו עבור דמויות משנה.

בתחילת שנות האלפיים, היה משחק פוקימון קלפים מאוד פופולארי בקרב ילדים.

פרקים מסוימים של הסדרה צונזרו במהלך השנים בארצות הברית, בין אם זה בגלל תמונות של דמויות מסוימות בעירום חלקי, אלימות ובמקרה מסוים, וכן פרק אשר היה אמור להיות משודר אחרי 11 בספטמבר, בו הוצג גורד שחקים הרוס.

הוסף תגובה