רוק 30 – כמו בטלוויזיה, רק בטלוויזיה…

בשנת 2006 עלתה למסכים תוכנית חדשה בשם רוק 30 ומיד זכתה לביקורות מדהימות והצלחה מסחררת. התוכנית רצה עד שנת 2013 אז בעקבות ירידה איטית ברייטינג, הוחלט להוריד אותה.

רוק 30 היא מסוג הסדרות שבאות להציג לצופים את מה שמתרחש מאחורי הקלעים של סדרות טלוויזיה, עם הבדל מהותי אחד, היא מציגה באופן דמיוני כמובן, את מה שמתרחש בתוכנית אשר מאוד דומה במאפיינים של לאחת התוכניות הכי הפופולאריות והכי ותיקות בארצות הברית "סטארדיי נייט לייב". הן זה מקרה, שכן חלק מיוצרי הסדרה והכוכבים הראשיים שלה, היו גם מאלה שהיו מכותבי וכוכבי התוכנית הפולארית. לא במקרה, רוק 30 תיארה את מה שמתרחש ברשת האם שלה, NBC.

עלילת הסדרה סוקרת את מה שמתרחש בין כותלי האולפנים, המשרדים וכן בחייהם הפרטיים של מספר גיבורים. ביניהם ג'ק דונגי שמשמש בסדרה כנשיא NBC, קפיטליסט שחושב רק על עצמו, ושואב השראה מאנשי עסקים ידועים בהיסטוריה האמריקאית ומוצא את עצמו כל הזמן בתחרות מול אנשי עסקים בהווה לגבי השאלה מי יותר עשיר ולמי יש יותר רכוש וכוח.

גיבורים אחרים בסדרה הם ליז למון, רווקה בת שלושים שמשמשת ככותבת העיקרית בסדרה אשר נאלצת להתמודד גם עם הכוכבים שלה וגם עם ג'ק דונגי, טרייסי ג'ורדן, כוכב קולנוע חסר אחריות וילדותי שמצטרף לתוכנית והופך להיות הכוכב שלה, וכן ג'ינה מרוני, שחקנית שמרגישה שהיא חייבת להיות כל הזמן במרכז העלילה, ומוכנה להשפיל את עצמה באופן קבוע.

מלבד הדמויות הקבועות, הרי שהסדרה אירחה במהלך השנים דמויות שונות, בין היתר, את רוברט דה נירו, טום הנקס, אופרה וינפרי, ג'ון האם, ג'ניפר אניסטון, אל גור ועוד, כל זה כמובן בדומה לסדרת המקור עליה היא מתבססת.

שחקנים ודמויות בסדרה

כאמור, במרכז הסדרה עומדים ארבעה שחקנים קבועים. אלק בולדווין משחק את ג'ק דונגי, הוא הגיע אליה מהקולנוע אחרי שזכה להצלחה גדולה במספר סרטים במהלך שנות השמונים והתשעים. הסדרה זיכתה אותו לתהילה מחודשת, מה שהוביל בהמשך לכך להופעה ממושכת בסטארדיי נייט לייב. בין היתר, מבחירות 2016 הוא עושה באופן קבוע את דמותו של דונלד טראמפ.

טינה פיי משחקת את ליז למון, כמו בולדווין, גם היא השתתפה בסטארדיי נייט לייב, שם היא שיחקה בין היתר שרה פיילין בהצלחה רבה בבחירות 2012. בדומה לתפקידה ברוק 30, היא משתתפת גם ככותבת בסדרה המקורית.

שחקן הקולנוע טרייסי מורגן משחק את טרייסי ג'ורדן, וג'ין קרקובסקי משחקת את ג'ינה מרוני.

ביקורות ופרסים

כאמור, במהלך השנים זכתה הסדרה לביקורות מהללות וכן לשורה של פרסים כולל פרסי אמי, פרסי גילדת השחקנים וגלובוס הזהב. עם הזמן, הרייטינג נשחק וכך גם הביקורות.

פרט טריוויה

לראפר הישראלי הצעיר טונה, יש שיר בשם רוק שלושים, שמציג את חייהם של בני שלושים בישראל.

הוסף תגובה