איך להיפטר מעצירות בצורה פשוטה וקלה

איך להיפטר מעצירות בצורה פשוטה וקלה

עצירות הינה בעיה אשר מוגדרת כחוסר תפקוד נורמטיבי של המעיים, במילים פשוטות, מספר הפעמים שצריך להתפנות הינו בממוצע 3 פעמים בשבוע או פחות. בנוסף, ישנם סימפטומים המלווים לכך אשר גורמים לאי נוחות וכאבים מסוימים.

למרות זאת, תדירות נורמלית של פעולת המעיים נקבעת באופן אינדיבידואלי ומשתנה מאדם לאדם, ולכן חשוב להכיר את גופנו ואת הרגלי היום יום שלנו. נותרת השאלה, איך להיפטר מעצירות באופן קל ופשוט והאם עלול להיווצר מצב כרוני לתופעה זאת.
מה הם הסימפטומים לעצירות
אז בכדי לדעת איך להיפטר מעצירות עליכם להבין שהעובדה שאתם צריכים להתפנות 2-3 פעמים בשבוע איננה מעידה באופן חד משמעי על כך שאתם סובלים מעצירות ועליכם לטפל בזאת. חשוב לשים לב לסימפטומים נלווים שיתנו לכם אינדיקציה ברורה ואמינה יותר:

  1. הרגשת חסימה – בעת ההתפנות אתם מרגישים מעין חסימה ותהליך "היציאה" הופך להיות קשה יותר.
  2. מוצקות יתרה – "היציאה" במצב צבירה קשה וגושי.
  3. כאבי בטן – תחושת אי נוחות והתכווצויות בתדירות גבוהה.
  4. חוסר תיאבון – תופעה שמלווה עצירות בדרך כלל.

לתסמינים אלה ישנה השפעה על תחושתנו הפיזית והמנטלית ועלולים להקשות עלינו במהלך ביצוע המטלות וההנאות היומיות שלנו. בגלל שישנן סיבות שונות שבגללן אנו עלולים לסבול מעצירות, למזלנו ישנן גם הרבה פעולות פשוטות שאנחנו יכולים לבצע בכדי להקל על התסמינים.
חפשו אחר תרופות טבעיות ובנוסף שמעו לעצת רופא המשפחה ונטלו את התרופה הדרושה ותוכלו למנוע מהעצירות להפוך למטרד רציני בהמשך.
אז איך להיפטר מעצירות ?

  • סיבים תזונתיים – אנו צורכים סיבים כאשר אנחנו אוכלים צמחים. הסיבים אינם מתעקלים, הם פשוט עוברים דרך הגוף כאשר אנחנו מתפנים לשירותים. פעולה זאת תגרום ריכוך המעיים והקלה בעת "היציאה, כתוצאה מכך חוסר הנוחות יעלם.
  • שתיית מים מוגברת – שתיית 2 ליטרים של מים ביום יגרמו להקלה בעצירות. רצוי להימנע משתיית אלכוהול ומשקאות גזוז שעלולים להחמיר את התחושה.
  • פעילות ספורטיבית – אימון מכל סוג שהוא, אפילו הליכה יומית נמצא כדרך מועילה להקל על כאבי העצירות.
  • שגרת התפנות – שמרו על שגרה שבה אתם הולכים לשירותים אותו מספר פעמים ביום. דבר זה יעזור לכם גם בפן המנטלי ויוריד מכם לחץ מסוים. אם עליכם להתפנות, עשו זאת ואל תתמהמהו.

בעזרת שינוי הרגלי האכילה וצריכה מוגברת של מזון עשיר בסיבים תזונתיים אנו נראה שיפור והקלה. אם זאת, חשוב לציין שבדרך כלל צריכת מזון מעובד, מלא בסוכר ושומן רווי הינו הגורם המרכזי לעצירות אבל גם בעת תזונה חיובית אנו עלולים לחוות את תופעת החסימה  ולכן ניקוי הגוף מרעלים בצורה תדירה הינו קריטי לתפקוד ראוי.
אם ניסיתם את כל השיטות הקונבנציונאליות והאלטרנטיביות ואתם עדיין לא מבינים איך להיפטר מעצירות בכדי לחוות שיפור בכאבים ובחוסר נוחות, כנראה שאתם סובלים מעצירות בדרגה גבוהה יותר ומומלץ להתייעץ עם רופא להמשך טיפול. בדיקות מסוימות ופיתוחים טכנולוגים יכולים לפתור בעיות חסימה קשות יותר ולכן רצוי לקבל עזרה רפואית מקצועית.

הוסף תגובה