טיפים מקצועיים לפני החלפת דוד שמש

טיפים מקצועיים לפני החלפת דוד שמש

ממליצים לכם להחליף? קבלו את כל המידע

אנשים רבים מגלים בכל יום בעיה בדוד השמש אך מעטים הם המקרים שהטכנאי שהגיע אליכם ממליץ לכם להחליף אותו. דוד השמש הוא מתקן גדול ועמיד ובדרך כלל הוא עמיד לפחות לעשור שלם, לכן ההחלפה שלו היא עניין נדיר. בכל מקרה כל דוד שמש יסיים את חייו בסופו של דבר אך חשוב שתבינו האם זה המוצא האחרון. יכול להיות שהחלפת כמה חלקים תהיה זולה יותר וכך עדיפה יותר ולכן חשוב לא להיות שאננים ולדרוש הסברים ופתרונות חלופיים. חשוב שתכירו את כל הזכויות שלכם ובעיקר נוגע לאחריות על הדוד שלעתים עוד תהיה בתוקף.

בחרו את דוד השמש הכי טוב שיש

כאשר השלמתם עם העובד שאתם חייבים להחליף את דוד השמש כל מה שאתם צריכים לעשות כרגע זה לבצע סקר שוק מעמיק. אי אפשר לבחור דוד שמש שעולה לפחות 1500-2000 שקלים בצורה פזיזה, אתם צריכים לחשוב היטב מה יהיה הדוד הכי טוב עבורכם. דודי שמש רבים משווקים על ידי כל כך הרבה חברות, אך לפני שאתם מתרכזים בנפח הדוד שהוא נושא בפני עצמו, תכירו את סוגי הדודים. יש דודי שמש מחליפי חום ויש דודים רגילים, כאשר כל סוג דודי שמש יכול להיות מחומרים אחרים או בטכנולוגיה שונה. תבררו על היצרנים, תבינו מדוע יש הבדלי מחירים ואז תגבשו את ההחלטה.

מה נפח דוד השמש המתאים למשפחה?

ככל שדוד השמש יהיה גדול יותר כך הוא יהיה יקר יותר וזו משוואה שהייתם יכולים לנחש לבד. עם זאת מה שאתם אולי לא יודעים זה שיש קשר ישיר בין עלויות החשמל לבין גודל הדוד. ככל שהדוד גדול יותר לוקח לו זמן רב להתחמם, גם על ידי השמש וגם על ידי האנרגיה החשמלית שתעלה לכם כסף רב. מקלחת ממוצעת תצרוך בין 30 ל-40 ליטרים של מים ולכן חשוב להתחשב בכמות הנפשות. בנוסף, יש צורך להתחשב באופי המקלחת. אם כולם מתקלחים בזה אחר זה יש צורך בדוד גדול, אך אם חלק מתקלחים בבוקר או שחלק בכלל מתקלחים בעבודה, אין באמת סיבה למיכל כל כך גדול.

קולט השמש הוא חלק לא פחות חשוב

מיכל דוד השמש הוא החלק הגדול במערכת עצמה אך קולט השמש חשוב לא פחות. קולט השמש הוא הפאנל הסולרי שקולט את קרני השמש ומחמם את המים וגם הבחירה שלו צריכה להיות שקולה. אם אתם צריכים להחליף דוד שמש לא תמיד יש צורך להחליף את הקולט וזו נקודה שלא הרבה יודעים. בכל מקרה כאשר יש צורך להחליף את הקולט, חשוב לקנות קולט איכותי, אפילו שהוא יקר יותר. זו השקעה שתחזיר את עצמה כי ניצול האנרגיה של המערכת יהיה טוב יותר. כשבוחרים מיכל בעל נפח גדול במיוחד יש צורך בשני קולטים וזו עוד פיסת מידע שחשוב שתכירו.

 

הוסף תגובה