מה זה מוסך הסדר ולמה כדאי?

מה זה מוסך הסדר ולמה כדאי?

כשאנחנו עושים ביטוח לרכב, אחד הדברים שאנחנו מקבלים מחברת הביטוח, זה עדכון שכל בעיה ברכב, יכולה להיות מטופלת במוסך הסדר, מוסך שחברת הביטוח עובדת איתו, וכך אין לנו סיבה לחפש מוסכים בעצמנו, אין צורך שאנחנו נשלח את הרכב למוסך שאנחנו לא מכירים.

מוסך הסדר, אם נרצה להמשיל זאת, הוא כמו מרכז רפואי שנמצא בהסדר עם חברת הביטוח בה יש לנו ביטוח בריאות. כפי שהחברה מחייבת אותנו לעבור את הטיפולים באותם מרכזים, על מנת שהיא תסכים להשתתף בהוצאה, כך גם במקרה של מוסכים לרכב. על מנת שאנחנו נוכל ליהנות מהחזר הוצאות על הטיפול שהרכב עובר, אזי שאנחנו צריכים לפנות אל מוסך הסדר, מוסך שעובד עם חברת הביטוח.

לפני שאנחנו נסביר מה זה בדיוק מוסך הסדר ולמה משתלם לנו לעבוד איתו, חשוב מאוד לזכור שלא להתבלבל במושגים. יש מוסך הסדר ומוסך מורשה, שהוא מוסך שקיבל רישיון ממשרד התחבורה לטפל בכלי רכב, יש גם מוסכים מורשים מטעם היבואן, הכוונה שהוסמכו על ידו ועובדים איתו בשיתוף פעולה. מוסך הסדר, מן הסתם הוא גם מוסך מורשה, אך זה לא אומר שהוא מוסך מורשה גם מטעם היבואן.

הרעיון של מוסך הסדר הוא פשוט. מדובר במוסך שחברת הביטוח סיכמה איתו, שאם אחד המבוטחים שלה צריך לטפל ברכב שלו מסיבה מסוימת, אזי שהוא יכול להביא את הרכב אליו ולקבל אצלו טיפול, הרבה פעמים בתנאים מיוחדים, כאשר חברת הביטוח מממנת חלק מהטיפול. ההסדר הכספי שלה, היא מול המוסך, בהתאם לפוליסה של המבוטח.

למה זה משתלם לחברת ביטוח ולמה זה משתלם למבוטחים

חברת הביטוח מעוניינת שהמבוטח יבצע את הטיפול והתיקונים במוסך שכזה, על מנת שהיא תוכל לפקח ולשלוט טוב יותר בעלויות השונות. הרי אם המבוטח יוכל לפנות לכל מוסך, אז הוא יוכל לבצע טיפול יקר על חשבון חברת הביטוח, כמו כן ייתכן והוא יקבל טיפול לא טוב, מה שעלול להביא לידי כך שהבעיה תחזור, ואז חברת הביטוח תצטרך לשאת שוב בעלויות התיקון.

מבחינת המבוטח זה משתלם, שכן כך הוא לא צריך לבזבז זמן ולשבור את הראש בחיפוש אחר מוסך שיטפל ברכב שלו. ההסדר שלו עם חברת הביטוח, מאפשר לו לקבל את כל התנאים הנדרשים על מנת לקבל טיפול במוסך, והרבה פעמים זה כולל גם שירות גרירה, שירות רכב חלופי ועוד.

חשוב להדגיש, מבוטחים שלא נמצאים באזור בו יש מוסך שנמצא בהסדר עם חברת הביטוח, זכאים לקבל הסדר אחר בהתאם לתנאי הפוליסה, בין אם זה אומר שהחברה תדאג לאסוף את הרכב, להביא אותו למוסך בזמן שהם מקבלים רכב חלופי, או לפנות לכל מוסך וחברת הביטוח תשא בהוצאות השונות של הטיפול, בהתאם להסכמות ביניהם.

 

הוסף תגובה