בנסיעה ספורטיבית או עירונית עושים ביטוח לאופניים חשמליים

בנסיעה ספורטיבית או עירונית עושים ביטוח לאופניים חשמליים

אופניים הפכו להיות כלי תחבורה מאוד משמעותי עבורנו ובמיוחד כאשר מדובר על הדגמים החשמליים שמקבעים את מעמדם בחברה הישראלית. לצד כל היתרונות שכלי תחבורה אלה מביאים עמם ישנם סיכונים נלווים ולכן חשוב לרכב באופן אחראי תוך כדי שימת דגש על בטיחות עצמית וסביבתית.

עקב מגמת עלייה במספר התאונות שנגרמו כתוצאה מרכיבה על הדו גלגלי המבוקש, ישנו טרנד חדש של ביטוח אופניים חשמליים בדיוק כמו ביטוח לרכב או אופנוע. השוק העמוס והגדוש בכלים מאפשר (בד"כ) לרוכבים מגיל 16 ומעלה לבטח את עצמם במקרה של פגיעה באדם נוסף ולהבטיח שההוצאה הכספית על הליכים רפואיים ומשפטיים תהיה זעומה ככל האפשר.

למה צריך לבטח?

פגיעה של רוכב אופניים חשמליים בהולכי רגל גוררת עמה השלכות רציניות. על פי החוק, המחזיק באחריות במקרה של תאונה הינו הרוכב ויהיה עליו לפצות את הולך הרגל בסכומים שעלולים להגיע למאות אלפי שקלים. עקב זאת, הצורך בביטוח קם לתחייה והוא מהווה פתרון אפקטיבי שמסוגל למנוע הוצאה כספית גדולה מאוד.

מעבר לכך, גם רוכב האופניים עלול למצוא עצמו בסיטואציה שבו הוא נפגע ומלבד הפגיעה ברכוש, תאונה אישית שכזאת יכולה לגרום נזק פיזי רב שדורש טיפול רפואי. חשוב לציין, שישנם מצבים שונים בהם נגרמת תאונה ומכיוון שביטוח אופניים תקף רק כאשר הפגיעה היא כתוצאה מטעות ישירה של הרוכב עליכם להיות מודעים מה כולל הכיסוי לפני שאתם רוכשים ביטוח.

פן נוסף שכדאי להיות מודעים אליו, הינו הכיסוי עבור הרכוש שלכם, במקרה הזה האופניים החשמליים. בגלל שכלי תחבורה זה נפגם רבות ונגנב לעיתים קרובות הכיסוי מבטיח שלא תצטרכו לרכוש אופניים חדשים וכך תוכלו לרכב בראש שקט וללא דאגות.

תנאים מגבילים (לרוב) בחברות הביטוח

כשם כל כלי רכב אחר, ישנם תנאים מסוימים שאי ציות אליהם במקרה של תאונה פוסלים על הסף את האפשרות לבטח:

  1. שיפור כלי התחבורה – שדרוג והתקנת אביזרים לא חוקיים יגרמו לביטול ביטוח לאופניים חשמליים לחלוטין.
  2. הורדת הגבלה – משרד התחבורה קבע כי המהירות המרבית הינה 25 קמ"ש ולכן ביטול הגבלת המהירות לא יאפשר כיסוי בעת תאונה.
  3. נהיגה על פי חוקי התנועה – תאונה שתתבצע תוך כדי אי ציות לחוקי התנועה תפסול מידית את פוליסת הביטוח.

ישנם סעיפים נוספים שמשתנים מחברת ביטוח אחת לשנייה ולכן עליכם לבצע מחקר מקיף ויסודי לפני שאתם בוחרים את החברה המבטחת. חשוב להבין שתחום זה עובר רגולציה נוקשה עקב ריבוי התאונות אך עם זאת לא מדובר על כלי רכב כגון מכונית.

ההגדרות אינן מדויקות בצורה אבסולוטית וכל מקרה נמדד לגופו. העלויות משתנות מרוכב אחד לשני, ותלויות האם יש בעברו של הנהג תאונות קיימות, התחשבות בגיל המבוטח וכמובן סוג הביטוח הנבחר לאופניים.

לסיכום, ביטוח לאופניים חשמליים הינו הכרחי בימנו. לצד היתרונות הרבים שהאופניים מציעים כגון, שמירה על איכות הסביבה, חוסר השימוש בדלק ואי עמידה בפקקים מדובר על כלי רכב שעלול לפגוע ברוכבים ובהולכי הרגל ולכן חשוב לבצע סקר מקיף ולרכב בזהירות רבה.

הוסף תגובה