טיפ כיצד לשמור על תפעול וניקוי נכון של מקרר המעבדה שלכם

טיפ כיצד לשמור על תפעול וניקוי נכון של מקרר המעבדה שלכם

מערכות הציוד למעבדות מחקר, בדיקה וכדומה, הן למעשה הגדרה רחובה למגוון רחב של פריטי ציוד שונים החייבים לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר בהתאם לסוג ואופי המחקר ו/או הבדיקות המתקיימות במעבדה. ברשימת מערכות הציוד למעבדות תוכלו למצוא פריטי ציוד כגון: מכשור ייעודי למעבדות הכולל: כלי חימום, מכונות קרח, מיקרוסקופים, אינטוקבטורים, דיספנסרים, מדלי לחות וטמפרטורה ועוד, וזאת לצד פריטי ציוד כלליים כגון: מבחנות, כלי חרס, ערכות בדיקה, מיכלים, כלי מתכת ופלסטיק למעבדות ופריטי ציוד נוספים.

מקרר למעבדות מהווה אף הוא ציוד ייעודי למעבדות מחקר ובדיקה, ובדומה לכל פריט ציוד אחר המצוי בשטח המעבדה, גם שימוש לא תקני או לקוי במקרר, עלול להוביל לשיבוש תהליכי המחקר ו/או לממצאי בדיקה שגויים. כפועל יוצא מכך, קיים הכרח יומיומי בתפעול וניקוי נכון של המקרר המצוי בשטח המעבדה, כאשר בין יתר הטיפים אותם אנו יכולים לספק לכם בנושא תוכלו למצוא:

  • בדיקה תקופתית של המקרר- אין זה משנה אם עומדת לרשותכם תקופת אחריות על המקרר אותו רכשתם למעבדה או לאו, חשוב ליצור פניה יזומה לחברה המשווקת ולבקש ממנה בדיקה תקופתית (בלי קשר למצבו הנוכחי של המקרר) אחת לשנה. הבדיקה התקופתית נועדה לאתר בלאי ברכיבי המקרר בזמן אמת ולטפל בהם כראוי.
  • קבלת הנחיות ברורות בכל הנוגע לאופן ניקוי המקרר – בעת רכישת המקרר למעבדה, חשוב להקפיד על 2 נושאים מרכזיים, הראשון: רכישת המקרר אך ורק מבתי עסק המוסמכים לשיווק מערכות ציוד ואבזור למעבדות, והשני: קבלת הנחיות ברורות בכל הנוגע לאופן ניקוי המקרר. הקפדה יתרה על כללים אלו, תאפשר לכם ליהנות גם ממקרר איכותי וייעודי לסביבת המעבדה וגם לקבל את מלוא המידע הנחוץ לכם לצורכי שמירה מקסימאלית (לטווח הארוך) על המקרר. כמו כן, חשוב לקבל הנחיות ברורות בכל הנוגע לטמפרטורה הנכונה של המקרר בהתאם לפריטים השונים אותם תרצו לאחסן בו.
  • ניקוי יסודי של שטחי האחסון אחת למספר שבועות או חודשים (בהתאם לתדירות השימוש)- בדומה לכל מקרר ביתי, גם את המקרר למעבדה מומלץ לנקות באופן יסודי אחת למספר שבועות או חודשים, כאשר הניקוי מתייחס לשטחי האחסון הפנימיים של המקרר (אך ניתן גם להעביר מגבון ניקוי על הצד החיצוני). ניקוי זה מיועד לצרכי הסרת כתמי לכלוך שונים העלולים לייצור חסימות של פתחי האוורור בשטחי האחסון הפנימיים.

לסיכום, הקפדה יתרה על הוראות היצרן של המקרר למעבדה בכל הנוגע לאופן תפעול וניקוי המקרר, יכולה להאריך את חיי המדף של המקרר בשטח המעבדה ולמנוע תקלות שונות בתחום המחקר ו/או ממצאי הבדיקות המתקיימות במעבדה ומאוחסנות בשטח המקרר.

הוסף תגובה