ליקסומיה

כל מי שמתמודד עם סכרת מסוג 2 מכיר את התרופה ליקסומיה. מדובר בתכשיר שמגיע בשני מינונים, 10 מיקרוגרם ו-20 מיקרוגרם. זוהי תרופה אשר עוזרת לשלוט על רמת הסוכר בדם.

תרופת ליקוסמיה היא תרופה גנרית אשר שייכת למשפחת חקייני אינקרטין, אשר מטרתן לחקות את ההורמון האינקריטני בגוף ובכך להגביר את הפרשת האינסולין בתגובה לארוחות שונות שאנשים עם סכרת מסוג 2 צורכים ועלייה של הגולקוז בדם. מעבר לכך, תרופה זו ואחרות במשפחה מפחיתות את רמות הגלוקגון, ההורמון אשר מעלה את רמות הסוכר בדם, ומאטות את קצב התרוקנות הקיבה. התרופה עוזרת לחולים רבים גם לרדת במשקל.

כאן צריך להדגיש נקודה משמעותית, רופאים אשר נותנים ליקסומיה למטופלים שלהם מציינים בפניהם, שמדובר בתרופה אשר יש לקחת אותה אך ורק בתנאי שגם עושים דיאטה ופעילות גופנית. אחרת יהיה מאוד קשה לשלוט ברמות הסוכר שיש בדם. חשוב להבהיר, התרופה ניתנת אך ורק עם מרשם של רופא, אחרי שהוא מבצע את כל האבחונים והבדיקות הנדרשות בשביל להוכיח שאכן המטופל שלו צריך לקחת את התרופה, וכן ברוב המקרים הוא יעדיף לספק את התרופה רק אחרי שטיפולים תרופתיים אחרים (דרך הפה) נוסו.

כיצד הטיפול משתלב עם אינסולין

כפי שאנחנו יודעים, חולי סכרת משתמשים באינסולין. אך מדובר על חומר שהשפעתו על ערכי הסוכר אחרי ארוחה, מוגבלת. לכן, יש לשלב את הטיפול באינסולין עם טיפול בליקסומיה, שכן זה הטיפול האידיאלי לאיזון ערכי הסוכר בצום וכן אחרי אוכל.  המטרה של השילוב בין השניים, הוא להשיג יעדים נמוכים של המוגלובין. מחקרים שנערכו בתחילת העשור האחרון הוכיחו שהשילוב בין השניין, מביא לאיזון הרבה יותר יעיל של הסוכר.

מתי נכון להשתמש בליקסומיה?
לפי מה שמציגים חוקרים רבים, הרי שטיפול בתרופה זו יכול להוסיף הרבה לחולי סכרת ועל כן יש לחשוב כיצד משלבים את הטיפול בסך הטיפולים הכולל שהם מקבלים. בין היתר, המחקרים מלמדים שיש לבחון את הוספת הטיפול בקרב חולים עם ערכי המוגלובין מסוכרר נמוך משמונה אחוז, אך לא הצליחו להגיע לערך המטרה שלהם בגלל רמות סוכר גבוהות אחרי האוכל. כמו כן, הטיפול יכול להתאים למי שמשתמש באינסולין ולא הגיע לערכי המוגלובין מסוכרר כנדרש, וכן מי שיש לו סוכרת במשך זמן רב, יכול ליהנות מהתרופה, מאחר והיא מאפשר לנקות את הקיבה בצורה טובה ומדודה.

כל מי שמקבל מרשם לקחת את התרופה, מוטלת עליו החובה לבחון מה הם תופעות הלוואי שלה, כיצד היא יכולה לעזור וכיצד היא יכולה להשפיע עליו. אסור להשאיר את זה רק בידיי הרופאים אלא יש לבצע את המחקר והבדיקה באופן אישי ולשאול את כל השאלות הנדרשות בנושא, בשביל שיהיה ניתן לקחת את התרופה בצורה נכונה ומבוקרת, ללא שום חשש ובידיעה ברורה מהם הן תופעות הלוואי שלה.

 

הוסף תגובה