איך מורידים כולסטרול

איך מורידים כולסטרול

אפשר לומר די בוודאות, שכולסטרול גבוה זה אחד הנושאים שמעסיקים הכי הרבה אנשים בגילאים מבוגרים, והשאלה כיצד אפשר להוריד כולסטרול, היא אחת השאלות הכי משמעותיות היום בתחום הרפואה והתזונה.

עד לפני מספר עשורים לא היתה התייחסות לנושא של כולסטרול גבוה כפי שקיימת היום. אפשר גם להבין מדוע. בעבר לא היתה מודעות לנושא כמו היום וכן לא היו "איומים" נושאי כולסטרול כמו היום, אנחנו מדברים כמובן על מזון לא בריא. עם השנים כאשר החלו להתגלות יותר ויותר מקרים של כולסטרול, אז תופעה זו הפכה להיות משמעותית והיא קיבלה את החשיפה הנדרשת על מנת שיהיה לטפל בבעיה.

בשביל להבין איך מורידים כולסטרול צריך להבין קודם ממה הוא נוצר. לפני זה נסביר, בגוף שלנו יש שני סוגי כולסטרול, טוב ורע. בעוד שאת הטוב אנחנו רוצים לשמור, הכולסטרול הרע (LDL) הוא זה שאנחנו רוצים כמובן להפחית. הסיבה היא מאוד פשוטה, כולסטרול רע גבוה, עלול לגרום למחלות לב, מחלות בכלי דם, למשל טרשת עורקים, מצב בו הכולסטרול והשומנים שוקעים בדפנות של כלי הדם וסותמות אותן עד כדי כך שלא ניתן להעביר דם וחמצן לאיברים בגוף בצורה סדירה.

השאלה איך מורידים כולסטרול היא לא מורכבת מדי, עוד בטרם אנחנו מגיעים לטיפול תרופתי אזי שאנחנו יכולים לבצע שינויים באורח החיים שלנו אשר יאפשרו לנו להפחית את רמת הכולסטרול בצורה ניכרת.

חשוב לזכור זאת, מאחר ובסופו של דבר הכל תלוי בנו ואנחנו לא חייבים למהר ולקחת תרופות, אם אנחנו משנים את סגנון החיים שלנו ומאמצים סגנון חיים בריא ונכון יותר.

איך עושים את זה בפועל

ההמלצות העיקריות של רופאים להפחתת רמת הכולסטרול הרע בדם הן, פעילות גופנית סדירה, צריכת מזון בריא, והימנעות מעישון.

מבחינת פעילות גופנית סדירה, זה יכול להיות כל דבר שמתאים לגיל ולמצבנו הבריאותי, כל עוד אנחנו עושים את זה באופן קבוע. אנחנו יכולים לרכב על אופניים, לשחות, לרוץ, הכל כמובן בהמלצה של רופא, בהתאם למצבנו הגופני וכן עלינו לעשות את זה בהדרגה. לשמחתנו יש היום מספיק קבוצות וגורמים שאנחנו יכולים להשתלב דרכם בפעילות כזו או אחרת.

מבחינת תזונה, הרי שאנחנו צריכים להפחית את צריכת השומן הרווי, להפחית את מוצרי המזון המעובדים, להרבות בצריכת ירקות ופירות, להרבות באכילת קטניות ודגנים וכמובן להקפיד על צריכת מזון שמספק לנו מרכיבים חיוניים. אנחנו לא חייבים להיות צמחוניים או טבעוניים, אך כן רצוי לשנות את אורח החיים שלנו בהיבט של התזונה.

מבחינת עישון, היום אנחנו יודעים שכולסטרול רע נוצר גם על ידי עישון ועל כן חשוב להימנע ממנו לגמרי. כמובן שיש סיבות נוספות שמחייבות אותנו להימנע ממנו, וכולסטרול רע הוא אחד מהם.

אם נעשה את כל זה באורח עקבי וסדיר, אין ספק שנצליח לשנות את אורח חיים ולהפחית את רמת הכולסטרול בדם.

 

הוסף תגובה