ניהול תיק השקעות – כמה אתם באמת יכולים להרוויח?

ניהול תיק השקעות – כמה אתם באמת יכולים להרוויח?

כולנו למדנו במהלך השנים שהדרך הטובה ביותר לחסוך כסף היא באמצעות ניתוב הכספים בהשקעות כאלו ואחרות. רוב האנשים מעדיפים להשקיע סכומי כסף שהם חסכו בעולם הנדל"ן והמקרקעין, אם בארץ ואם בעולם. ענף הנדל"ן היה מאז ומתמיד ענף כלכלי רווחי ומשתלם, למרות שהיו שנים בהם שוק הנדל"ן היה נמוך וכך הרווח מההשקעה אינו היה גדול – כיום נדמה שאותם הפסדים מקבלים פיצוי מצוין על כך.

כנסו אל השוואת ניהול תיקי השקעות באתר Topy, בשביל ללמוד עוד.
קצת היסטוריה
בשנות ה-80 וה-90 מחירי הדירות היו נמוכים משמעותית מהמחירים שקיימים היום, כך שאנשים שהספיקו להשקיע את כספם בתחום הנדל"ן ולקנות קרקעות ובתים כיום מרוויחים כסף רב על אותה השקעה. מכיוון שהערים הולכות ומתפתחות במהלך השנים, כך גם מחיר הדיור עולים בהתאם ביקר בערים המרכזיות בישראל.
אך יש כאלו שאינם ירצו להשקיע את סכום הכסף שיש ברשותם בעולם הנדל"ן, או שיעדיפו לנסות ערוץ השקעה אחר שיוכל להכניס להם כסף רב יותר. בדיוק לשם כך קיימת האפשרות של פתיחת תיק השקעות, כלומר השקעה בתחום אחר לגמרי – שוק ההון.

האם כדאי לפתוח תיק השקעות?

תיק השקעות הוא חשבון השקעות מקצועי המנוהל על ידי אנשים המוסמכים לכך, שברשותם רישיון תקף מטעם הרשות לניירות ערך של מדינת ישראל. מכיוון שניהול תיק השקעות כרוך ב"משחק" עם סכומי כסף גדולים מאוד, מדינת ישראל חוקקה חוק שעל פיו רק מומחים שעברו הסמכה לכך וקיבלו רישיון, יוכלו לעסוק בניהול של תיק השקעות.

אם יש ברשותכם סכום כסף גדול, ואתם מעוניינים להגדיל את אותו הסכום במהלך כמה שנים, מומלץ לפתוח תיק השקעות שינוהל על ידי אנשי מקצוע. הרווח שאותו ניתן להשיג מפתיחת תיק השקעות יכול להיות לטווח הארוך לרוב ומינימום לטווח הבינוני. אם אתם מעוניינים בהשקעה לטווח קצר ורווח מידי במקום, זהו לא ערוץ ההשקעות המומלץ עבורכם.

כיצד ניתן להרוויח מניהול תיק השקעות

כפי שנאמר, הרווח מניהול תיק השקעות אפקטיבי אך ורק לטווח הארוך ולא לטווח הקצר. מכיוון שרוב חשבונות ההשקעות משלבים נכסים פיננסיים שונים ומגוונים כמו מניות, ניירות ערך, אגרות חוב, חוזים עתידיים שצריכים להתממש, תעודת התחייבות, קווי ייצור ואף מקרקעין – כך גם הרווח יכול להיות מגון ומשתנה לאורך השנים.

כל אותם נכסים פיננסיים מושפעים מהשווקים המתרחשים באותו הזמן, זוהי הסיבה מדוע ניתן לראות במצבים שונים כמו משברים בפוליטיקה, עליות מחירים ועוד כיצד מניות וניירות הערך מושפעים מכך וצונחים באופן משמעותי. משום כך, השקעת כספים בתיק השקעות לטווח ארוך יכולה מצד אחד לגרום לכם להפסדים בגלל התנודתיות המשתנה של השווקים, אך מצד שני זה יכול להתאזן ואף להגדיל רווחים במהלך הזמן כאשר השווקים נמצאים בעלייה. לכן, ניהול תיק השקעות מומלץ אך ורק לטווח הארוך.

ניהול תיק השקעות – רק אצל המומחים בתחום

מומלץ לבחור בית השקעות או אדם פרטי המתמחה בתחום ניהול תיק השקעות. נוסף על הרישיון שיש ברשותו, בדקו כמה וותק וניסיון יש לו בתחום, כך שכדאי לבחור את אותה חברה או אדם שכבר שנים רבות בתחום ההשקעות, ומכירים את כל הנושא והיכן כדאי להשקיע.

נוסף על כך, העדיפו לפתוח את תיק ההשקעות אצל בית השקעות שיידע כיצד להשקיע את כספכם בערוצים הנכונים, תוך פיזור ההשקעות בין מגוון נכסים פיננסיים שונים לצורך הגדלת סיכויי הרווח והקטנת סיכוני ההפסד בהתאם. כדאי לבחור בבית ההשקעות שרואה ראייה רחבה של ההשקעות לטווח הארוך, ומעדיף להשקיע גם בנכסים ושווקים ברחבי העולם ולא להסתמך רק על התנודות של השוק הישראלי בארץ.
 

הוסף תגובה