טיפים למבחן ה-GMAT

מבחן הGMAT הוא מבחן קבלה פסיכוטכני לתוכניות MBA באוניברסיטאות ברחבי העולם. הוא מורכב משלושה פרקים שונים. מספר טיפים להצלחה בבחינה:


1) המבחן הינו ממוחשב אדפטיבי: השאלה הראשונה תהיה ברמת קושי בינונית. במידה והנבחן עונה תשובה נכונה – רמת הקושי של השאלה הבאה תעלה. חובה לענות על כל שאלה, ולא ניתן לחזור אחורה כדי לתקן או לענות עליה.


2) הקדישו זמן רב יותר לכל אחת מחמש השאלות הראשונות בכל פרק, כיוון שהן משמשות ככלי להכריע את טווח השאלות אשר איתם הנבחן יוכל להתמודד.


3) סיימו את הבחינה בכל מחיר! ישנו קנס גדול (בנקודות) לנבחן שלא מצליח לסיים פרק מסוים במבחן GMAT. 


4) לא לבזבז זמן. זכרו כי כל סטייה מהבחינה עצמה – בין אם זה חזרה למסך עזרה או בקשת נייר טיוטה נוסף – מוריד מהזמן הניתן לשאלות.


5) קראו את כל השאלות בעיון. נבחנים שנלחצים מהשעון לא תמיד קוראים את כל השאלה, וכתוצאה מכך הם עונים על שאלה אחרת מזו שנשאלה.


6) הימנעו מניחושים פרועים. במבחן ה-GMAT לא ניתן לדלג על שאלות ולחזור אליהן מאוחר יותר, כמו שניתן במבחן כתוב. לרוב ניתן יהיה לפסול לפחות תשובה אחת שברור שאינה נכונה, ובכך לשפר את סיכוייכם.


7) פסלו תשובות לא נכונות אשר נועדו להטעות. ככל שתתרגלו יותר מבחנים שנעשו בעבר, ותקבלו עזרה מקצועית, תלמדו לזהות תשובות שגויות.


8) מבחן ה-GMAT הוא מבחן שניתן להתכונן אליו, ולא משנה מה הגופים שכותבים את הבחינה אומרים. מומלץ להתכונן בעזרת מבחנים ממוחשבים אדפטיביים. אם יש באפשרותכם לתרגל מבחנים שהתקיימו בשנים קודמות, מומלץ מאוד.


9) הקדישו את מרבית זמן ההכנה שלכם לנקודות החולשה שלכם.


10) אל תסמכו על כך שתוכלו לגשת למבחן ברגע האחרון. אם יהיה לכם צורך לגשת שוב לבחינה, יידרש מכם זמן גם לרישום מחדש לבחינה וגם לשליחת הציונים למוסדות הלימוד לפני הדדליין לאפליקיישן.


לפרטים נוספים אודות מבחן ה-GMAT לחצו כאן


באדיבות בית הספר האמריקאי

הוסף תגובה