טיפים לתיעוד של סיפור חייכם

יותר ויותר אנשים בני גיל הזהב מחליטים לתעד את סיפור חייהם בספר. למענם, למען ילדיהם ולמען נכדיהם. אנו מאמינים שעל כל אדם להנציח את סיפורו בספר. ספר אפשר לקרוא שוב ושוב, לעיין ולהתבונן בתמונות, אפשר לקחת אותו לכל מקום – וכך הוא זמין תמיד.


כמה טיפים למי שרוצה לכתוב את סיפור חייו:


שלב ראשון – שליפת הזיכרונות – בשלב ראשוני זה מעלים על הכתב את כל הזיכרונות, עדיף לפי סדר כרונולוגי. החל מזיכרון הילדות הראשון, דרך תחביבים, מקצועות מועדפים בבית הספר, חברים קרובים; הנעורים: חברות בתנועת נוער, פעילות ספורטיבית, אהבה ראשונה; בגרות: נישואין, הקמת בית ומשפחה, קידום מקצועי, הישגים שונים, פעילות פנאי, וכן הלאה. שליפת כל הידוע לכם על אודות המשפחה ושורשיה.


שלב שני – עריכת החומר וכתיבתו מחדש. מכינים את ה"שלד" של הספר – מבנה וחלוקה לפרקים, ובסוף כותבים את החומר ועורכים אותו כך שיהיה מרתק לקריאה וזורם. כדאי להוסיף מעט חומר רקע היסטורי וגיאוגרפי רלוונטי על התקופות ועל המקומות המוזכרים בספר.


שלב שלישי – עיצוב גרפי. בוחרים תמונות של אנשים יקרים וקרובים ותמונות המציינות אירועים מיוחדים: של ההורים, שלכם כתינוק/ת, כנער/ה במדי בית ספר או בתנועת נוער, תמונת מחזור, תמונה מהחתונה, תמונות של הילדים, של הנכדים וכו'. אם רוצים ניתן גם להוסיף תעודות שונות, אישורים חשובים ומכתבים. מגישים את החומר, הטיוטה הכתובה והתמונות, למעצב גרפי המומחה בעיצוב ספרים. יחד איתו, מחליטים מה סוג האות שבה יודפס הספר, איזו כריכה – רכה או קשה, מה גודל הספר (רוחב וגובה) והאם רוצים להדפיס עמודי צבע.


שלב רביעי – הדפסת הספר בבית דפוס. מומלץ לבחור בין שני סוגי דפוס: האחד, דפוס דיגיטאלי אינדיגו – בייחוד כשמדובר בספר שיש בו הרבה עמודים צבעוניים או בספר המופק בפחות ממאה עמודים עותקים. השני, דפוס אופסט – בייחוד כשמדובר ביותר ממאה עותקים ובכריכה קשה.


מעיין בר, מנהלת 'עלי כותרת' – תיעוד והוצאה לאור מבית עלי שלכת


 

הוסף תגובה