טיפול שוטף במכונית, כולל כיוון מנוע, מקטין את צריכת הדלק

עליית מחירי הדלק מכבידה על כיסם של הנהגים. בעזרת מספר צעדים פשוטים, יכול כל נהג להפחית באופן משמעותי מצריכת הדלק:

1. נהיגה בהילוך גבוה: המנוע פועל יעל יותר בסל"ד נמוך (1500-2500 סיבובים לדקה – "טורים" בסלנג). כדי לשמור על סל"ד נמוך צריך לבחור בהילוכים גבוהים. במכוניות אוטומטיות צריך להרפות מעט מדוושת התאוצה כדי לגרום לתיבה להעלות הילוכים מהר יותר.

2. נהיגה חלקה: שמירת מרחק תאפשר לזרום בקצב שוטף יותר עם התנועה ולחזות מבעוד מועד שינויים. כך יחסכו בלימות והאצות תכופות. זה גם בטיחותי יותר.

3. כיבוי מנוע: ברמזורים ארוכים או פקקי תנועה כדאי לדומם את המנוע. גם אם מדוממים לזמן קצר, ייחסך דלק ויימנע זיהום. השחיקה שתיגרם למכלולים מכניים שונים היא זניחה.

4. מהירות לא גבוהה: במהירות 110 קמ"ש צריכת הדלק גדלה ב-25% לעומת 90 קמ"ש.

5. הסדרת גגון: גגונים ואביזרים אחרים מגדילים את צריכת הדלק בעוד 20%, ולכן מומלץ להסיר אותם כשהם לא בשימוש.

6. לחץ ניפוח אוויר: לחץ ניפוח נמוך בצמיגים מגדיל את צריכת הדלק וגם מגביר את קצב התבלות הצמיגים.

7. מזגן או חלון פתוח? הפעלת מזגן מגדילה את צריכת הדלק ב-10% בממוצע. יחד עם זאת, במהירות של יותר מ-80 קמ"ש חסכוני יותר לנהוג עם מזגן פועל מאשר עם חלון פתוח.

8. מטען מיותר: כל 50 ק"ג מיותרים, פירושם עלייה של 2% בצריכת הדלק. בדקו אם נשארו בתא המטען חפצים ישנים המכבידים ללא סיבה על הרכב.

9. טיפול שוטף: טיפול שוטף במכונית, כולל כיוון מנוע, מקטין צריכת דלק ובמיוחד פליטת מזהמים. 10. תכנון נסיעות: עדיפה נסיעה אחת ארוכה עם מספר עצירות ביעדים שונים על פני מספר נסיעות קצרות נפרדות. כדאי להימנע מנהיגה בשעות העומס.

אטלס הכבישים DRIVE! בעריכת יואב קווה ממליץ על עקרונות נהיגה נכונה ותפעול הרכב כדי לצמצם בהוצאות.

למידע נוסף על ספרי ומדריכי "מפה"

הוסף תגובה